پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله یزدی

حوزه/ یکی از ویژگی های بسیار بارز مرحوم آیت الله یزدی، تلاش و اهتمام همه جانبه در دفاع از ولایت فقیه بود و در این راستا با احدی تعارف و رودربایستی نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اواسط دی ماه سال ۹۵ بود که با هماهنگی اولیه با حجت الاسلام شیخ عبدالمجید یزدی و البته ارتباط با مسئول دفتر جامعه مدرسین، توفیق ملاقات اختصاصی با آیت الله یزدی را پیدا کرده و در مدت کمتر از نیم ساعت، شنونده صحبت های مهم و البته صریح رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بودم.

آن چه در این مصاحبه برای بنده بسیار جالب توجه بود، تواضع و بزرگواری آن عالم فقید در طول مصاحبه و در عین حال قاطعیت و صراحت لهجه در بیان مواضع انقلابی بود.

ایشان در آن گفتگوی البته نه چندان تفصیلی، چند نکته بسیار مهم را متذکر شد، از جمله این که بر لزوم هوشیاری و آمادگی لازم در مسیر دفاع از انقلاب و آرمان ها و دستاوردهایش تاکید کرد و اظهار داشت: این انقلاب به آسانی به دست ما نرسیده که بخواهیم به راحتی آن را از دست بدهیم؛ در واقع لزوم قدرشناسی و شکرگزاری نعمت بی نظیر انقلاب اسلامی ایجاب می کند که در همه شرایط با بصیرت لازم در سایه تبعیت از ولایت در صحنه ها حضور داشته باشیم.

آیت الله یزدی همچنین با تاکید بر این که عزت، اقتدار، امنیت و استقلال امروز کشور به برکت نهضت حضرت امام (ره)، خون مطهر شهدا و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری حاصل شده است، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ما به پیشرفت های بسیار خوبی دست پیدا کرده ایم اما مهم تر آن است که بدانیم تداوم این موفقیت ها اولاً در سایه توکل بر خدا و توسل بر ائمه اطهار(ع) و ثانیاً در پرتو وحدت و استقامت ملی در مقابله دشمنان در سایه تبعیت از ولی فقیه ممکن خواهد بود.

ایشان همچنین تأکید کرد: موقعیت فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران را اگر در دنیا به خوبی رصد و تحلیل کنیم، کاملاً متوجه می شویم که حتی دشمنان انقلاب و نظام نیز به قدرت و نفوذ بالای ایران در معادلات منطقه ای و جهانی اذعان و اعتراف دارند و این در حالی است که در رژیم سابق، ایران یک کشور وابسته و دست نشانده استکبار بود که استقلال و اراده لازم را از خود در جهت حفظ و تقویت منافعش نداشت.

یکی از ویژگی های بسیار بارز رئیس اسبق دستگاه قضایی، تلاش و اهتمام همه جانبه در دفاع از ولایت فقیه بود. ایشان در همین مصاحبه نیز ضمن یادآوری فرمایش بسیار مهم و معروف حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد"، خاطرنشان کرد: در فتنه ها و بحران های گوناگونی که کشور و نظام ما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون داشته، این رکنِ رکین ولایت فقیه بوده که انقلاب و نظام را از بحران ها به سلامت نجات داده و امروز هم به خوبی سکان هدایت کشور را به سمت اهداف متعالی مدنظر در دست دارد.

مرحوم آیت الله یزدی در خاتمه نیز این جملات را بیان داشت که؛ توصیه اکید بنده به عنوان کسی که سال ها این توفیق بزرگ نصیبم شده که یار و همراه حضرت امام (ره) باشم این است که مسئولان کشور بدانند معنای ولایت این است که اگر ولی امر دستوری دادند ولو این که برخلاف خواست و سلیقه ما هم بود، باید آن را ملاک قرار داده و تبعیت کنیم چرا که فلاح کشور و نظام در همین مساله است.

به اذعان دوست و دشمن، از جمله شاخصه های اخلاقی و رفتاری آن عالم مبارز و انقلابی، بصیرت، صداقت، شجاعت انقلابی، منش کریمانه و اخلاقی، ساده زیستی و دوری از تجملات و تشریفات بود و این که به تعبیر دقیق و رسای آیت الله شب زنده دار، دفاع از حق، رویه تغییرناپذیر مرحوم آیت الله یزدی بود و این رویه در طول زندگی ایشان هیچ گاه در فراز و نشیب مسایل سیاسی و اجتماعی و مبارزاتی عوض نشد و به تعبیر آیت الله حسینی بوشهری، آن یار دیرین و ثابت قدم امام و رهبری، هیچ گاه نسبت به دفاع و حراست از انقلاب و نظام اسلامی با کسی تعارف و رودربایستی نداشت.

عصر امروز در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله یزدی، تصویری برایم بسیار جالب و حزن انگیز بود که در خبرگزاری حوزه نیز منتشر شد؛ روحانی جوانی، دست نوشته ای بر روی تکه مقوا در دست گرفته بود؛ "عالم انقلابی، الوداع، الوداع"

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha