پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست هفت شهر عشق

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: امروز نیاز است در مقابل حرکت‌های موذیانه و انحرافی دشمنان، محتواهای غنی مکتب اهل‌بیت(ع) را با قالب‌های هنرمندانه تولید و در فضای مجازی منتشر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقه بین المللی کتابخوانی «هفت شهر عشق»، از این برنامه به عنوان یک ابتکار جالب و کار ارزشمند یاد کرد و اظهار داشت: تعلیم و تعلم، پیشرفت و تکامل بشر بسیار مورد تأکید و توجه است و مقدمه همه اینها، آگاهی و معرفت است و اگر کسی در این مسیر قدم برندارد، به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه قرار گرفتن در مسیر تکامل و سعادت، برنامه اسلام برای بشر است، افزود: تعلیم و تعلم در هر زمان، ابزار و مقتضیات خاص خود را نیاز دارد و نمی‌توان به این حوزه نگاهی بسته داشت، زیرا در این صورت، پیشرفت محقق نخواهد شد.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: هرچه بتوانیم در مسیر تعلیم و تعلم، تربیت اسلامی و طی مسیر کمال، همراه جامعه و ابزارهای جامعه به پیش برویم، موفق‌تر خواهیم بود، زیرا جامعه گرچه به ظاهر گسترده شده اما از نظر ارتباطات و اطلاعات، کوچک و به یک دهکده جهانی تبدیل شده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: امروز در دنیای ارتباطات می توان بسیاری از اموری را که انجام آن در گذشته غیرممکن بود به راحتی انجام داد بنابراین باید همراه با علم روز به پیش برویم.

آیت الله ناصری یزدی یادآور شد: امروز دنیای غرب تمام تبلیغات خود را بر تغییر و تحول انسان‌ها و انحراف جامعه از مسیر انسانیت به مسیر مادیات متمرکز کرده و تلاش می‌کنند که انسان‌ها از مسیر فطرت خدایی دور شوند.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا، رقبا با تمام ابزار خود استفاده کرده و به زندگی افراد ورود کرده‌اند و در حال اثرگذاری هستند و ما مسلمان‌ها و به ویژه شیعیان در چنین شرایطی باید وارد میدان شویم.

امام جمعه یزد ادامه داد: حوزه‌های علمیه و ارگان‌های فرهنگی در نظام اسلامی و انقلابی نباید به این مسائل بی‌تفاوت باشد و دست روی دست بگذارند تا دشمنان با حرکات موذیانه و مخرب، به قلب و ذهن جوانان ما نفوذ کنند، بلکه باید تلاش کنند جوانان را متوجه و بیدار کنند و به زندگی آنها هدف و انگیزه و امید بدهند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: امروز ما نیز راهی غیر از این نداریم که از ابزارهای روز دنیا استفاده کرده و مطالب را به گوش جوانان و مردم برسانیم زیرا امروز دنیا تشنه معارف اسلامی و تشنه حقیقت است اما محتوا در اختیار ندارد و ما باید از ظرفیت فضاهای جدید استفاده کرده و محتواهای غنی که در مکتب اهل‌بیت(ع) وجود دارد را در قالب‌های جذاب در اختیار افراد قرار دهیم.

وی عنوان کرد: محتواسازی با شکل و قالب جذاب، نیازمند نگاه هنرمندانه است و باید به این شکل، محتواهای قوی و خوب موجود در کتب دینی و ادبی خود را در دسترس همه مردم دنیا قرار دهیم هماهنگونه که در دنیا از این ابزار استفاده می شود اما به جای محتوای موثر و مفید، مسائل خرافی و شبهات و مسائل خلاف واقع در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تأکید کرد: دنیا تشنه و طالب معارف است و فطرت خداجویی زنده شده و یک تلنگر و راهنما نیاز است که این ذهن‌ها را جذب کند، بنابراین باید در این مسیر قدم برداریم و به طور قطع، کتاب می‌تواند در این راستا بسیار اثربخش باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یکی از وظایف و ماموریت‌های رایزنان فرهنگی، آگاهی بخشیدن به مردم سایر کشورها نسبت به منویات امام و رهبری، تبلیغ اهداف و ویژگی‌های انقلاب برای مردم از طریق محتواهایی نظیر کتاب و مجله و ... است، اظهار کرد: اکنون جای خالی برنامه‌های فرهنگی در این زمینه همچنین حرکت‌های ارزشمند برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) در سفارتخانه‌ها احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا با استفاده از ابزار روز، صدای اسلام و اهل بیت(ع) و ندای امام حسین(ع) را به همه دنیا برسانیم و جوانان غافل دنیا را آگاه و سفارش امام راحل در مورد نشر انقلاب را نیز محقق کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha