پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصاحبه زمانی در مراسم تشییع آیت الله یزدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی گفت: یکی از ویژگی های آیت الله یزدی دفاع از ولایت مطلقه فقیه بود؛ ویژگی خاص ایشان این بود که زودتر از دیگران انحراف جریان های انحرافی را کشف می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، به مناسبت ارتحال آیت الله محمد یزدی گفت: مرحوم آیت الله محمد یزدی فقیه و مجتهد شجاع، انقلابی، بصیر، زاهد و صریح اللهجه بود.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: من از سال ۱۳۴۵ با ایشان آشنا شدم و اول پای درس اخلاق ایشان نشستم و سپس شاهد مبارزات ایشان بودم.

وی افزود: با لطف خداوند ایشان توفیقات زیادی را توانستند کسب کنند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: یکی از ویژگی های آیت الله یزدی دفاع از ولایت مطلقه فقیه بود؛ به همین دلیل عده ای از کسانی که صاحب نظر بودند با ایشان مخالفت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین زمان عنوان داشت: دومین ویژگی ایشان مبارزه سرسختانه با جریان های انحرافی بود؛ به عنوان مثال جریان مجاهدین خلق که آیت الله یزدی از قبل پیروزی انقلاب با آنها به مبارزه برخاست.

وی گفت: ویژگی خاص وی این بود که زودتر از دیگران انحراف جریان های انحرافی را کشف می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  زمانی با یاد خاطره ای از بصیرت آیت الله یزدی اظهار داشت: من به یاد دارم در سال های ۵۵ و ۵۶ که شاهد مشارکت نیروها و جوانان دانشجوی جذب شده به مجاهدین خلق در جریان مبارزات اسلامی بودم ایشان ما را به شدت منع کرد و گفت به هیچ وجه به این گروه میدان ندهید که اگر به حاکمیت برسند طبعاً تفکرات مارکسیستی را بر تفکرات اسلامی حاکمیت می بخشند؛ این درس بصیرت را ما قبل از انقلاب از ایشان گرفتیم.

وی افزود: ویژگی دیگر ایشان زهد بود؛ علی رغم اینکه ۴۰ سال در قله های حاکمیت در شئون مختلف به عنوان رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس خبرگان، رئیس شورای عالی حوزه و به عنوان رئیس جامعه مدرسین بودند اما امکانات منزل ایشان با قبل از انقلاب تفاوتی پیدا نکرد.

مدیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت: اینها حجت الهی برای ما هستند که زندگی هایمان نباید تغییری کند.

وی بیان داشت: ویژگی بعدی آیت الله یزدی صلابت و صریح اللهجه بودن در مبارزه با جریانات انحرافی بود و به همین دلیل عده ای ایشان را تحمل نمی کردند و در جامعه ما حتی از طیف های انقلابی نمی توانست ایشان را نمی توانستند تحمل کنند؛ ایشان با اینکه می دانست این رفتار باعث از دست رفتن جایگاهشان نزد عده ای می شود اما پایداری نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های این عالم مجاهد تألیف ۴۲ کتاب در رشته های مختلف علمی بوده است که امیدواریم از دانش ایشان هم ان شاءالله حوزویان و دانشگاهیان ما بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha