پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته پژوهش

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: حمایت از امر پژوهش و رفع موانع فراروی آن از جمله مهم ترین بایسته های تحقق "ایران قوی" است.

دکتر معصومه زمانلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: برای رسیدن به قله علم و دانش، یکی از مهم ترین الزامات و بایسته ها، اهتمام به امر پژوهش است و این که موانع فراروی این مساله در کشور برداشته شود.

وی که دکترای تخصصی پژوهش محور خود را در رشته علوم اعصاب دریافت کرده، افزود: در وضعیت کنونی به نظر می رسد که جایگاه پژوهش در دانشگاه ها و حتی دیگر جاها، تا حدودی دچار چالش است و معلوم نیست که آیا رسیدگی به امر پژوهش و حل موانع فراروی آن، جزو اولویت های مسئولان است یا خیر؟

این استاد دانشگاه همچنین گفت: آنچه به نظر بنده حائز اهمیت است این که بدانیم پژوهش در نگاه بلندمدت، عاملی در جهت رشد و سازندگی کشور است، چه آن که پژوهش در واقع اندوخته ای برای آینده به شمار می رود و زمینه ای فراهم می کند که جامعه در جهت زیرساخت رشد و پیشرفت به نقطه مطلوبی دست یابد.

وی بیان داشت: پژوهش یعنی چیز جدیدی ایجاد کردن و به نیازهای جدید پاسخ دادن و به خصوص ما در بحران کرونا، متوجه شدیم که چقدر نیاز پژوهش های علمی برای پاسخ به مسایل روز داریم.

زمانلو گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند ما برای ساختن ایران قوی باید از حیث علمی خود را تقویت نماییم و گرنه نمی توانیم به درستی از عزت و سربلندی خود در دنیا دفاع کنیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه در همه عرصه های علمی و فناوری کشور از جمله در رشته های مرتبط با علوم پزشکی، ظرفیت های بسیار خوبی در کشور ما وجود دارد و ما نباید به خاطر تحریم ها و فشارها، دچار یأس و نومیدی شویم بلکه باید با حمایت از جوانان فعال و مبتکر و باسواد، زمینه توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی در مسیر رشد و توسعه کشور را فراهم کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha