جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب مدیریت زمان به قلم حجت الاسلام جلیلی معاون پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز

حوزه/ کتاب مدیریت زمان، به قلم حجت‌الاسلام جلیلی، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، موضوع مدیریت زمان یکی از موضوعاتی است که در میزان موفقیت انسان‌ها و رسیدن به اهداف مد نظر نقش مهمی داشته است. در این راستا نیز کتاب‌های مختلفی به رشته تحریر در آمده‌ است.

یکی از این کتاب ها نیز که مدتی است به قلم حجت‌الاسلام یوسف جلیلی، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز به رشته تحریر درآمده و به چاپ هم رسیده است «کتاب مدیریت زمان» می‌باشد.

موضوع این کتاب همان‌گونه که از نام آن پیداست، ارائه راهکارهایی برای مدیریت صحیح زمان در طول شبانه‌روز می‌باشد در همین راستا بران شدیم تا گفتگویی با نویسنده این کتاب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام جلیلی،  در این خصوص اظهارداشت: زمانی که بنده طلبه پایه ۸ مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز بودم، توسط معاونت پژوهش وقت مدرسه، در دوره‌ای با عنوان "مدیریت وقت" شرکت کردم که مرا به‌شدت مورد تأثیر قرار داد. علاقه من به موضوع زمان از همان هنگام شروع شد و مطالعات خود را پیرامون این موضوع آغاز کردم.

وی افزود: کتاب‌ها و مقالات گوناگونی در رابطه با چگونگی مدیریت زمان و نحوه برنامه‌ریزی چاپ‌شده و بنده به‌واسطه علاقه‌ای که پیداکرده بودم، مقالات و کتاب‌های زیادی مطالعه کردم و هر چه پیش می‌رفتم علاقه من به این موضوع بیشتر می‌شد. اما متأسفانه اکثر این مقالات و کتب از منابع غربی هستند و منطبق با علوم انسانی آن‌ها چاپ‌شده است؛ به همین منظور تصمیم گرفتم کتابی چاپ کنم که بر پایه علوم انسانی-اسلامی به موضوع مدیریت زمان پرداخته باشد. در کنار مطالعاتی که پیرامون موضوع مدیریت زمان صورت می‌گرفت، حدود ۲ سال نیز از مشاوره اساتید مختلف بهره بردم.

حجت‌الاسلام جلیلی، در پاسخ به این سؤال که «کتاب "مدیریت زمان" در چند فصل تألیف شده است؟»، گفت: این کتاب در ۵ فصل تألیف شده است، فصل اول پیرامون زندگی بزرگان و سبک زندگی آن‌ها در رابطه با مدیریت زمان است، در این فصل سبک زندگی افراد مختلفی به‌عنوان الگو معرفی‌شده، ازجمله افرادی که در این فصل نامشان برده شده می‌توان به پروفسور سمیعی و آیت‌الله مکارم شیرازی اشاره کرد. در فصل دوم، به موضوع اهمیت وقت‌شناسی پرداخته‌شده است، در این فصل موضوع وقت‌شناسی از دیدگاه قرآن، سنت و نهج‌البلاغه بررسی و زندگی معصومین به‌عنوان سرلوحه معرفی‌شده است.

وی اضافه کرد: عنوان  فصل سوم "سارقین زمان" است و در آن عواملی که باعث وقت تلفی می‌شود معرفی‌شده است. امروز و فردا کردن، استفاده زیاد از فضای مجازی و عدم انضباط کاری از مهم‌ترین سارقین زمان هستند که در کنار سایر عواملی که در این فصل نام‌برده شده، بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد: در فصل چهارم به اصول مدیریت زمان پرداخته می‌شود و مواردی که باید در این رابطه رعایت شوند ذکر می‌شوند و در فصل آخر راهکارهای عملی در برنامه‌ریزی وقت بیان می‌شود.

حجت الاسلام جلیلی، با اشاره به رده گروه سنی مخاطبین کتاب، گفت: این کتاب به‌گونه‌ای تألیف شده که اقشار جامعه، از دانش آموزان گرفته تا دانشجویان و کارمندان و باقی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی در پایان اظهارداشت: یکی از کارهای مهمی که تأثیر به سزایی در مدیریت زمان دارد، یادداشت کارهای روزانه است. اولویت‌بندی کارها می‌تواند تأثیر به سزایی در جلوگیری از اتلاف وقت داشته باشد. همچنین نوشتن اهدافی که انسان در طول زندگی دارد باعث می‌شود که او سریع‌تر به هدف خود برسد. حتی در این رابطه جمله معروفی وجود دارد که بیان می‌کند: کسانی که می‌خواهند به اهداف خود برسند حتماً باید آن‌ها را مکتوب نمایند.

لازم به ذکر است، کتاب «مدیریت زمان» توسط انتشارات لاهوت به چاپ رسیده و نسخه صوتی و تصویری این کتاب نیز موجود است. کسانی که تمایل به خرید کتاب دارند می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۶۸۱۵۴۹۳۲ تماس برقرار نمایند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha