دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سرکار خانم مریم اشرفی ، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خوزستان

حوزه/ «برگزاری دوره‌های مختلف پژوهشی»، «کسب رتبه یک کشور در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های استانی»، «شرکت در جشنواره علامه حلی» و «کسب رتبه‌های برتر استانی» و «برگزاری نشست‌های مختلف در سامانه سیما»، ازجمله فعالیت‌های معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران است.

خانم اشرفی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک هفته پژوهش، اظهار داشت: با نگاه به جریانات فکری موجود در جامعه، شبهات مختلف اعتقادی و فرهنگی، و ضرورت پاسخ مستدل به آن‌ها، ضرورت امر پژوهش در حوزه مشخص می‌شود. 

وی افزود: اینکه حوزه علمیه بخواهد فقط رویکرد تبلیغی داشته باشد قطعاً دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید با انجام فعالیت‌های پژوهشی بتوانیم محتوای مناسبی را برای مبلغین آماده کنیم تا پاسخگوی شبهات مختلف جریانات فکری باشیم.

خانم اشرفی، در ادامه گفت: به نظر بنده حوزه علمیه خواهران باید در دو بخش «پژوهش‌های فقهی در حوزه زن و خانواده»، و «پژوهش‌های تفسیری در حوزه زن و خانواده»، فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای انجام دهد تا محتوای مناسبی را برای مبلغین آماده کند.

وی در ادامه به بیان فعالیت‌های پژوهشی معاونت پژوهش پرداخت و بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا، و بحرانی شدن شرایط استان کلیه مباحث پژوهشی در سامانه‌ی سیما برگزارشده و روزانه حداقل ۵ نشست پژوهشی در این سامانه برگزار می‌شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خوزستان، افزود: در مدارس سطح سه حوزه علمیه خواهران ۲ نشریه علمی پژوهشی طراحی‌شده که جهت کسب مجوزهای رسمی به مراجع ذی‌صلاح ارسال‌شده و منتظر کسب مجوز آن‌ها هستیم همچنین در مدارس سطح ۴ و مدرسه ملاثانی نیز در حال آماده‌سازی و ارسال دو نشریه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش در سال گذشته در بحث برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های استانی موفق به کسب رتبه یک کشور شده و در جشنواره علامه حلی گذشته ۱۴ اثر برتر استانی داشتیم.

خانم اشرفی، از عدم دسترسی یا مشکل در اتصال به اینترنت بعضی مدارس علمیه خواهران استان خوزستان خبر داد و گفت: متأسفانه بعضی از مدارس ما به دلیل قرار گرفتن در برخی مناطق محروم یا کلاً دسترسی به اینترنت ندارند یا در اتصال به اینترنت دچار مشکل هستند و با توجه به اینکه ما در حال حاضر در عصر ارتباطات قراردادیم از مسئولین مربوطه تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم. 

وی از آمادگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان خوزستان برای افتتاح دو مرکز پژوهشی خبر داد و اظهار داشت: معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران در حدود دو سال است که پیگیر تأسیس دو مرکز پژوهشی «حضرت خدیجه کبری» در اهواز، و «الزهراء» در شهرستان دزفول بوده و کارهای پایانی صورت گرفته و آماده افتتاح هستند ولی متأسفانه به دلیل بیماری کرونا و شرایط کرونایی استان، افتتاح این دو مرکز به تعویق افتاده که امیدواریم به‌زودی با بهبود شرایط کرونائی این دو مرکز را افتتاح کنیم. 

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خوزستان،  از ارسال ۳۰ اثر برتر پژوهشی به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره علامه حلی خبر داد و اذعان داشت: از مجموع ۳۳۲ اثر پژوهشی که برای معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان خوزستان ارسال شد بعد از سه مرحله ارزیابی ۳۰ اثر به‌عنوان اثر برتر انتخاب و به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره علامه حلی ارسال شدند که امیدواریم بتوانیم امسال رتبه‌های خوبی در این جشنواره کسب کنیم.

خانم اشرفی، در پایان به برگزاری دو دوره پژوهشی به‌صورت مجازی اشاره کرد و گفت : معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران دو دوره پژوهشی «هنر پژوهش» و «طرح اشراب آموزه‌های پژوهشی در دروس آموزشی» را به‌صورت مجازی برگزار کرده که مورد استقبال زیادی از طلاب و اساتید قرار گرفت که به خاطر برگزاری این دوره‌ها مرکز حوزه‌های علمیه طی نامه‌ای از ما تقدیر و تشکر کرده بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 1
    احسنت گزارش خوبی بود