جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتاب قرآن ضیافتگاه خدا

حوزه/ حجت‌الاسلام شریعت شوشتری، نویسنده کتاب "قرآن ضیافت گاه خدا"، قرآن کریم را بهترین سرلوحه و چراغ راه تمامی انسان‌های پاک‌طینت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، کتاب «قرآن ضیافت گاه خدا» اخیراً توسط یکی از روحانیون پژوهشگر اهوازی به چاپ رسیده است. در این راستا برآن شدیم تا گفتگویی با وی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام امین شریعت شوشتری، پژوهش حوزوی و نویسنده کتاب «قرآن ضیافت گاه خدا»، با اشاره به انگیزه خود برای تألیف کتاب مذکور، اظهارداشت: معمولاً کتبی که با عنوان ۴۰ حدیث چاپ می‌شوند، حول محور اخلاقی هستند و اکثر کتاب‌های موجود با عنوان ۴۰ حدیث اخلاقی به چاپ می‌رسند. اما با توجه به خلأیی که در این زمینه وجود دارد تصمیم بر آن گرفته شد که یک کتاب با این موضوع و با عنوان "قرآن ضیافت گاه خدا" تألیف، چاپ و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

خلاصه و مفید

اگر کتاب‌های ۴۰ حدیث اخلاقی را ملاحظه کرده باشید، تعداد صفحه بالایی دارند و معمولاً یک حدیث به‌صورت مفصل موردبررسی قرار می‌گیرد که همین امر موجب قطور شدن این کتاب‌ها می‌شود، به‌طوری‌که ممکن است خیلی از مخاطبین به خاطر حجم بالای مطالب این کتاب‌ها به سراغ مطالعه آن‌ها نروند. اما در کتاب "قرآن ضیافت گاه خدا" سعی بر آن بوده که مطالب به‌صورت مختصر و مفید بیان شوند.

بررسی موضوعات مختلف

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در کتاب، گفت: در این کتاب ۴۰ حدیث قرآنی، با مباحثی در بیان اهمیت و جایگاه قرآن و فضیلت این کتاب گران‌قدر جمع‌آوری‌شده‌اند. ۴۰ حدیث پشت سر هم بیان‌شده‌ و فرم معمول کتاب‌ها که به‌صورت فصل‌بندی شده چاپ می‌شوند را ندارد. همچنین موضوعاتی مانند مطالب روان‌شناختی و پزشکی از منظر قرآن کریم نیز در این کتاب بررسی می‌شود.

کتابی برای همه اقشار

حجت الاسلام شریعت شوشتری، پیرامون گستره مخاطبین کتاب، بیان کرد: این کتاب برای همه اقشار جامعه تألیف شده است و همه سنین می‌توانند آن را مطالعه نمایند. سعی بر این شده که متن کتاب به‌صورت روان تألیف شود تا هر کس با هر سلیقه‌ای که دارد بتواند از آن استفاده نماید.

جایگاه قرآن

وی در ادامه تصریح کرد: قرآن باید از حالتی که از آن به‌عنوان یک کتابی که مخصوص مجالس ختم است و تنها در مناسبت‌های خاصی باید از آن استفاده کرد خارج شود و وارد زندگی مردم شود. در این کتاب سعی بر این بوده که بخش کوچکی از ارزش و جایگاه قرآن کریم شناسانده شود. قرآن کتابی است که هر انسان پاک سرشتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند، اکنون با توجه به دوران حساسی که در آن زندگی می‌کنیم قرآن کریم بی‌شک چراغ راه همه به‌ویژه جوان‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام شریعت شوشتری، در پایان اظهارداشت: تمامی مشکلات با اتکا به قرآن کریم قابل‌حل خواهد بود. قرآن برای همه مشکلات اعم از فردی و اجتماعی راه‌کار دارد و با مراجعه به این کتاب می‌توان همه این مشکلات، چه فرهنگی، چه خانوادگی و چه سیاسی را حل نمود! البته راه‌کارهای قرآن کریم تنها برای حل مشکلات این سه موضوع نیست و قرآن کریم برای حل تمامی گره‌های زندگی انسان‌ها راه‌کار دارد. امید است که همه ما بتوانیم با مراجعه به این کتاب گران‌قدر زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم نماییم.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از طریق انتشارات والدین و یا از طریق شماره تلفن ۰۹۱۶۸۸۸۱۶۷۶ سفارش دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha