جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 932518
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ مگر آدم می‌شود نفس بکشد و بیکار باشد! اینکه از قبایح در دین است! تا نفس می‌کشی، کار! پس قناعت در مصرف بسیار چیز خوبی است، در تولید بسیار چیز بدی است؛ زهد در تولید چیز بسیار بدی است، در مصرف چیز بسیار خوبی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صفحه‌ای مجازی که مطالبی را از آیت‌الله جوادی آملی منتشر می‌کند، فیلمی را از سخنان ایشان در دیدار با مدیران بنیاد مستضعفان و جانبازان در سال ۱۳۷۷ را منتشر کرده است. آیت‌الله جوادی در این دیدار می‌گوید:

تا نفس می‌کشیم، باید کار کنیم

بازنشستگی در اسلام به هیچ وجه پذیرفته نیست، انسان تا نفس می‌کشد باید کار بکند. اگر آن توفیق را پیدا کرد که کارهای فرهنگی بکند، بفهمد و بفهماند، بنگارد و بخواند؛ طوبی له و حسن مآب. این نشد، کارهای دیگر!

مگر آدم می‌شود نفس بکشد و بیکار باشد! اینکه از قبایح در دین است! تا نفس می‌کشی، کار! پس قناعت در مصرف بسیار چیز خوبی است، در تولید بسیار چیز بدی است؛ زهد در تولید چیز بسیار بدی است، در مصرف چیز بسیار خوبی است.

به ما گفتند در مصرف زاهد باش، نه در تولید و حل مشکل! این حرف را چه کسی گفت؟ کسی که بیل از دستش جدا نشد تا زمان خلافت؛ وجود مبارک حضرت امیر بیست و پنج سال بیل می‌زد، پنج سال هم شمشیر؛ بالاخره کار است!

دیدار با مدیران بنیاد مستضعفان و جانبازان _ دماوند ؛ ۱۳۷۷/۰۴/۲۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha