سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بالصور/ أعضاء مؤتمر "آية الله العظمى السيد محمود الحسيني الشاهرودي (ره)" يلتقون بآية الله الأعرافي بمدينة قم المقدسة

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی انتخاب رئیس جدید مجلس العلمای اندوزی را تبریک گفت.

ترجمه پیام به این شرح است:

جناب مستطاب حاجی کیایی استاد مفتاح الاخیار

رئیس محترم مجلس العلما

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

انتصاب شایسته جناب عالی را به ریاست مجلس العلما کشور اندونزی تبریک و تهنیت عرض می نمایم و دوام توفیقات شما را از خداوند منان خواهانم.

 بی‌گمان تقویت و تعمیق آرمان تقریب و همگرایی و هم افزایی مذاهب اسلامی و استوار سازی رشته‌های مودت و معاضدت میان امت اسلامی نیاز مبرم و اساسی جهان اسلام است وکشور اندونزی به عنوان بزرگترین کشور پرجمعیت دنیای اسلام، در مناسبات سیاسی فرهنگی و دینی منطقه ای و بین المللی  جایگاه ویژه ای دارد و از رویکردهای منطقی ، عقلانی و اعتدالی و معنوی برخوردار است.

پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و اهل بیت مکرم آن حضرت همواره در پی تحکیم اندیشه وحدت و نظریه امت اسلامی و تاسیس تمدن اسلامی بوده اند.

  بی شک علمای اسلام و نهادهای دینی و علمی نیز دراین زمینه وظیفه و رسالت سنگینی دارند و نهاد فاخر مجلس العلما  در این باره پیشگام و نقش آفرین بوده و ان‌شاءالله  این پیشگامی روز افزون خواهد بود.

اینجانب افتخار دارم که اعلام کنم نهادهای دینی و علمی ج.ا.ا به ویژه حوزه های علمیه آمادگی دارند تا در زمینه ایجاد، فعال سازی و تشکیل کمیته های علمی علمایی با موضوعات قرآنی، فقهی، اقتصادی، حقوقی،جامعه شناسی، علوم عقلی، تقریب بین مذاهب و... هم فکری و هم اندیشی نمایند تا امت اسلام از نتایج آن بهره مند شوند.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha