سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
علامہ اشفاق وحیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی گفت: تاریخ اسلام این اصل را ثابت کرده است که اسلام واقعی به دست اهل بیت علیهم السلام ترویج و تبلیغ یافته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن در استرالیا طی خطبه های سیاسی-عبادی این هفته نماز جمعه با سرزنش اقدامات تهاجمی آمریکا در سطح جهانی که منجر به تخریب صلح و امنیت به ویژه در کشورهای اسلامی شده است، گفت که خون شهیدان مقاومت به ویژه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی ترامپ و آمریکا را رسوا کرد.

وی افزود که تکریم بشریت و امور انسان دوستانه، پیغام واقعی دین مبین اسلام است و لزوم رساندن این پیام به تمامی قشرهای جامعه اجتناب ناپذیر می باشد.

امام جمعه ملبورن اظهار داشت: باید چهره آن دسته از عناصری که به اصطلاح داعی اسلام و مبلغ دین هستند، رسوا شود. تاریخ اسلام این اصل را ثابت کرده است که اسلام واقعی به دست اهل بیت علیهم السلام ترویج و تبلیغ یافته است و شهدا با خون خود درخت تنومند اسلام را آبیاری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی با اشاره به تحولات منطقه و جهان به ویژه تغییر حاکمیت در آمریکا، گفت: ترامپ امروز رسواترین و حقیرترین شخص در جهان مشاهده می شود، شخصی که طرح های شیطانی آن با خون سردار عزیز شهید سلیمانی، رسوا و خنثی شد. 

وی با ابراز نگرانی شدید از اقدام جدید آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی، این اقدام شیطانی را محکوم و تاکید کرد: آمریکایی ها هدفی جزء تخریب چهره مهربان اسلام و جلوگیری از ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام ندارند. تحریم آستان مقدس رضوی همزمان با شروع فعالیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اقدامی بسیار نگران کننده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی به جو بایدن توصیه کرد که از سرنوشت اسلاف خود به ویژه ترامپ عبرت گرفته و دست از سیاست فشار و یا اعمال تحریم بردارد.

وی از نهادهای بین المللی حقوق بشر از جمله سازمان ملل خواست تا با اقدامات آمریکا علیه نهادهای مستقل مذهبی و یا تبعیض علیه طبقه مسلمان برخورد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha