شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کوهساری

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور به نقش حوزه و روحانیت در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: نظریه پردازی نخستین وظیفه حوزه و روحانیت است، به این معنا که باید تولید فکر و اندیشه کند، بیانیه گام دوم در عرصه های مختلف نیازمند یک کار فکری و معرفتی جدی از سوی فضلای حوزوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید کوهساری ظهر امروز در نشست مجازی(وبینار) گام دوم انقلاب که به همت مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه فارس برگزار شد، با اشاره به اهداف، آرمان و مسیر آینده نظام انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نظام اسلامی مبتنی بر ارزش های  فطری و آرمان های مشترک انسان ها است، و از جمله محورهای مشترک برادری، استقلال و ظلم ستیزی است.

وی در ادامه به تبیین اهداف انقلاب اسلامی پرداخت و اضافه کرد: انقلاب ما به دنبال خودسازی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی است، از این رو ما هم در امتداد حرکت خود به دنبال یک تمدن نوین اسلامی هستیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: خاستگاه ما برخاسته از خاستگاه مشترک انسانی جهانی و هدف ما نیز بین المللی و جهانی است، همچنین در آرمان هم یک آرمان جهانی را دنبال می کنیم که مبتنی بر اندیشه اهل بیت(ع) است.

وی با طرح این سؤال که نقطه آغاز نظام انقلابی ما از کجا شروع شد؟ عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به اجمال به این نکته اشاره می کنند که نقطه آغاز ما آغاز تحولات جهانی است، هنگامی انقلاب آغاز شد یک شکل جدیدی از تحولات شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کوهساری همچنین در ادامه وضعیت کنونی انقلاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: الحمدلله به لطف الهی به یک نظامی دست پیدا کرده ایم که در تحولات منطقه ای و جهانی تاثیرگذار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما به دنبال مبارزه با جریان های «ضداخلاق و معنویت» در جهان است، افزود: در واقع می خواهیم معارف اسلام و اهل بیت(ع) را تبیین و ترویج کنیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود به نقش حوزه و روحانیت در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: نظریه پردازی نخستین وظیفه حوزه و روحانیت است، به این معنا که باید تولید فکر و اندیشه کند، بیانیه گام دوم در عرصه های مختلف نیازمند یک کار فکری و معرفتی جدی از سوی فضلای حوزوی است.

وی در پایان گفت: وظیفه طلاب حوزه علمیه نیز این است که باید ذهنیت و بصیرت بین المللی داشته باشند، داشتن آگاهی سیاسی مربوط به همه طلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha