جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعبانی

حوزه/ در مراسمی از کتاب «بارقه اندیشه» تفسیر کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب از منظر نماینده ولی فقیه در استان همدان، با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «بارقه اندیشه»، که بر اساس برگزاری دوره بهار اندیشه مبتنی بر طرح کلی اندیشه های اسلامی رهبر معظم انقلاب منتشر شده است، اظهار داشت: واقعیت‌های موجود در عالم سیاست نشان از آن دارد که آن طور که باید، نتوانسته‌ایم انقلاب اسلامی را به طور کامل در جامعه پیاده کنیم و انطباق صد در صدی با شعارها، اهداف و آرمان‌های ما وجود ندارد، البته لازم به ذکر است که اصل حرکت انقلاب مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی است و  بحمدالله در این مسیر در حال حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه کتاب طرح کلی اندیشه‌های اسلامی دارای ادبیاتی همراه با نوآوری است، گفت: این کتاب در دهه ۵۰ یعنی در زمانی که رهبر معظم انقلاب در حدود ۳۵ سالشان بوده است جمع آوری شده است اما ادبیات این اثر شامل ادبیاتی همراه با نوآوری است که در آن زمان بسیاری از طلاب از آن برخوردار نبودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم آشنایی جامعه و قشر حوان با این کتاب و اندیشه، خاطر نشان کرد: برگزار مراسم های این گونه خود می‌تواند ترویج و معرفی این کتاب باشد، کتاب و منظومه که متناسب با منظومه فکری بزرگانی چون شهید مطهری و شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب تدوین شده است.

وی افزود: متاسفانه در تبیین اندیشه های این کتاب با کوتاهی‌هایی روبرو بوده ایم، اما امروز باید با معرفی آن به جوانان و خصوصا قشر نخبه و دانشگاهی کشور برای جبران کم کاری های سابق تلاش کنیم.

امام جمعه همدان با تقدیر از بسیج داشنجویی استان و مرکز تحقیقاتی رکتا، مطرح کرد: مرکز تحقیقاتی رکتا به خوبی مطالب بیان شده در دوره بهار اندیشه که سال گذشته در کانون مهدیه همدان برگزار شد را در کتابی با عنوان بارقه اندیشه با بیانی قابل درک برای عموم جمع آوری و منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه سخنرانی در منبر و نوشتن مطلب دارای تفاوت‌ است، گفت: در تدوین کتاب باید توجه ویژه ای به موضوع منبع یابی و مستند سازی داشته باشیم که در این اثر به خوبی این اتفاق رخ داده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با بیان اینکه یکی از اقدامات مرکز رکتا تلاش برای کادر سازی است، مطرح کرد: یکی از ضروریت‌های ورود در عرصه سیاست، آشنایی با مبانی فکری و تقویت آن مبانی است و این مرکز تحقیقاتی در کنار فعالیت هایی که در زمینه کادر سازی انجام می دهد در حال آشنا ساختن جامعه با مبانی دینی از طریق انتشار چنین منابعی است.

وی تصریح کرد: قطعا اگر فردی بدون آمادگی فکری و منطق همراه با قاعده وارد عرصه سیاست شود با آسیب‌هایی روبرو خواهد شد، بنابراین ضروری است تا این مبانی برای تمامی این افراد تبیین و معرفی شود، چرا که نتیجه آن همانند افرادی خواهد بود که در اوایل انقلاب از آن‌ها به عنوان انقلابی افراطی یاد می‌شد و اما امروز به دلیل نداشتن منطقی درست، ضد انقلابی نام برده می شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب بارقه اندیشه تفسیر کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب از منظر نماینده ولی فقیه در استان همدان با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha