پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کتاب احیای پولطلا؛ راهبرد خروج از بحران پول اعتباری

حوزه/ کتاب «احیای پولطلا؛ راهبرد خروج از بحران پول اعتباری» (ترجمه و تدوین دکتر سید محمدحسین متولی امامی و استاد محمدحسن غلامی) در انتشارات کتاب فردا به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «احیای پولطلا؛ راهبرد خروج از بحران پول اعتباری» (ترجمه و تدوین دکتر سید محمدحسین متولی امامی و استاد محمدحسن غلامی) در انتشارات کتاب فردا به چاپ رسید.

این اثر که ترجمه کتاب «رؤیه نقدیه فی أزمه الأموال غیر الحقیقیه» نوشته دکتر ناصر یوسف و دکتر موسی العربانی، از اساتید برجسته دانشگاه بین المللی مالزی است، به بحران پول اعتباری در دوران معاصر اشاره کرده و رفتار غیرانسانی نظام پولی و بانکی امروز را معلول زیاده‌خواهی بشر در دوران مدرن معرفی کرده است.

این کتاب، با اشاره به خلق پول ظالمانه در نظام بانک جهانی و آثار و تبعات انسانی، اخلاقی و سیاسی آن در جهان معاصر، راهکار خروج از وضع موجود را احیای پول اسلام و بازگشت به دینار طلا می‌داند.

این کتاب توسط اداره اوقاف کویت در سال ۲۰۱۱ میلادی به چاپ رسیده و نشان‌دهنده وجود جریان‌های علمی طرف‌دار پولطلا در جهان اسلام است.

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که امروزه در جهان اسلام در برابر نظام بانکی شکل گرفته، مخالفت بسیاری از متفکران و صاحب‌نظران نسبت به پدیده خلق پول بانکی است که امکان نظام سرمایه‌داری را فراهم کرده و اجرای احکام و مقاصد اسلامی را به حداقل رسانیده است.

این کتاب در سه فصل تدوین شده که در فصل اول، ریشه بحران پولی و مالی جهان را در لذت‌جویی انسان معرفی می‌کند؛ در فصل دوم، شاخصه‌های پیشرفت با رویکرد اسلامی بیان می‌شود و در فصل سوم، به دینار طلا و آثار مثبت آن در آینده اقتصاد جهانی اشاره می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    طلا پول نیست ، پول اعتبار حاکمیت است. ما باید مانند گذشته پول حامل طلا و نقره داشته باشیم تا از خلق پول و ظلم در حق آحاد جامعه جلوگیری شود ، مانند درهم (پول ایران باستان) و دینار (پول روم باستان) که در اسلام استفاده میشده و در زمان حضرت علی (ع) درهم و دینار اسلامی توسط حکومت ایشان ضرب شد. و اما در خصوص بانک بانک با خلق پول وام میدهد ، سود سپرده ها را میدهد ، به کارکنان خود حقوق میدهد ، ملک میخرد و.... پس بانک با این کار شماره نقدینگی را افزایش میدهد و دست در جیب همه مردم و صنعتگران کرده و خود را تامین میکند. افرادی که بانکداری را قابل اسلامی شدن میدانند ، بانک را واسطه وجوه میدانند در صورتیکه این فکر از اساس اشتباه است. البته هستند افرادی که مزدور و ذی نفع در این سیستم هستند و تمام هم و غم و تلاششان در جهت لاپوشانی کردن این سیستم است. نتیجه این سیستم بانکی در بهترین حالت میشود مملکتی مثل آمریکا و فرانسه و.... که مردم فریاد میزنند ما 99 درصد هستیم و 1 درصد در این جامعه صاحب عمده ثروت هستند و ما عملا برده این 1 درصد هستیم. در ایران هم بر اساس آمار ارایه شده در نتیجه همین سیستم بانکداری 70 درصد نقدینگی در اختیار 1 درصد اشخاص و 90 درصد نقدینگی در اختیار زیر 5 درصد اشخاص است. آیت الله جوادی آملی و آیت الله مکارم خلق پول را حرام و اکل مال به باطل دانسته اند. جناب حسین صمصامی سرپرت وزارت اقتصاد فرموده اند بانکداری اسلامی مانند این است که شما بخواهید خوک را با ذبح شرعی حلال کنید. ما میتوانیم نظام تامین مالی حلال داشته باشیم که در آن عقود اسلامی انجام شود اما نمیتوانیم نظام بانکداری حلال و اسلامی داشته باشیم. به نهضت ممانعت از جنگ با خدا بپیوندید.