شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رئیس جدید مرکزتحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی  تودیع و معارفه شد

حوزه/ طی مراسمی حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی تودیع و حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،مراسم تودیع و معارفه حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی و حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا روسای سابق و جدید این مرکز صبح امروز با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله اعرافی رئیس حوزه علمیه قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس، مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس و تعدادی از علما در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا در این مراسم، با اشاره به فلسفه ایجاد مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تاکید کرد: اتصال حوزه و مهمترین نهاد قانونگذاری کشور یعنی مجلس شورای اسلامی، چه در بُعد فرآیند قانونگذاری و چه در بُعد اجرای قانون، فلسفه ایجاد این مرکز بوده که حلقه وصل این دو بخش باشد و ظرفیت ها را در راستای گام دوم انقلاب اسلامی در خدمت انقلاب قرار دهد.

رئیس جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی افزود: در حکم انتصاب اینجانب، خط مشی مرکز به صورت کامل بیان شده، از این رو امیدوارم در اولین فرصت با افرادی که پایه‌گذار این مرکز بودند، طرح ها و برنامه ها را برای اجرایی سازی این نقش و خط مشی ها به کار گیریم تا منشأ خدمات برای مردم و نظام باشد.

در این نشست احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بروز و ظهور این مرکز در نخبگان دانشگاهی و حوزه شناخته شده است، اما در مجموعه مجلس به خصوص در میان نمایندگان به معنای عام، جایگاه موثری ندارد که این ضعف باید در این دوره رفع شود.

وی با اشاره به حمایت دکتر قالیباف از این مرکز، تصریح کرد: امیدواریم این مرکز در آینده بتواند به عنوان مرکزی در پیشانی مجلس در زمینه فقه و اسلام، مبانی انقلاب اسلامی و پیشبرد فرمایشات امامین انقلاب کمک کند و قوانین براساس این موارد تدوین و تنظیم شود. از طرفی ارتباط نمایندگان با مرکز تحقیقات اسلامی باید تقویت شود تا شاهد برقراری ارتباط بیشتر میان این مرکز و کمیسیون های مجلس باشیم.

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس نیز در این نشست گفت: در مرکز پژوهش ها به عنوان بخش کارکردی مجلس در حوزه فکر و اندیشه تلاش کردیم بابی را با رویکردهای تحولی خودمان که شامل ۱۴ رویکرد می شود، باز کرده و مبانی اسلامی را در قانونگذاری به عنوان یک اصل و یک جمع سپاری علمی را ناظر به انتقال مسائل به اهل علم، حوزه و دانشگاه پیگیری نماییم.

وی افزود: امیدواریم با تلاش مضاعف در جهت تحقق اهداف اسلامی و در مسیری که با تشکیل مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در طول یک دهه طی شده، گام های بلندی برداریم.

حجت الاسلام والمسملین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس نیز با اشاره به رشد، تحول و توسعه گسترده حوزه علمیه در طول ۴۰ سال پس از انقلاب گفت: ارتباط بین حوزه و مجلس باید بیش از پیش تقویت شود، حساسیت رئیس مجلس شورای اسلامی به این مجموعه باعث خرسندی بوده و امیدواریم با تقویت این مجموعه ارتباط بین حوزه و پارلمان بیش از پیش ارتقا یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تشکیل شورای مرکزی سیاستگذاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از رئیس مجلس می خواهیم این مرکز را حمایت کند تا مجلس قوانین بسیار خوبی تدوین و تصویب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha