یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار نمایندگان شهریه دفاتر مراجع با آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه باید در بازسازی و تحول علوم انسانی نقش اساسی ایفا کند؛ گفت: فقه و فلسفه اسلامی می تواند نیازهای روز جامعه را پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  آیت الله علیرضا اعرافی، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با نشست همکاری علمی حوزه و دانشگاه در راستای بازسازی و تحول علوم انسانی که با هدف تبیین و بررسی دستاوردهای پژوهشی دهه اخیر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش و فناوری و همزمان با شهادت آیت الله مفتح و گرامیداشت روز وحدت و دانشگاه برگزار شد، الزامات و تکالیف زعما، اساتید و طلاب حوزوی را در زمینه پیوند حوزه و دانشگاه تبیین و بررسی کرد.

وی با تبیین وظایف و الزامات ۶ گانه حوزه های علمیه در بازسازی و تحول علوم انسانی با رویکرد اسلامی سازی گفت: حوزه علمیه درصدد طراحی و تعریف و تبیین صدها رشته برای ورود اندیشه های ناب اسلامی در عرصه علم و اندیشه کشور است.

مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به توسعه مرزهای علوم عقلی و فلسفی اسلامی و لزوم توسعه و تعمیق فقه اسلامی خاطرنشان کرد: فقه امروز ما باید بتواند نیازهای روز جامعه در اقتصاد، اخلاق، سیاست، خانواده و... پاسخگو باشد.

آیت الله اعرافی به وجود حداقل ۵۰ باب و کتاب فقهی در تاریخ تمدن اسلامی یاد کرد و بیان داشت: ما باید با تمسک به این مواریث عظیم اسلامی باب های جدید و نوآورانه براساس نیازهای جاری جامعه طراحی و تولید کنیم.

وی با اشاره به نقش برجسته و حیاتی و مهم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در اسلامی سازی دانشگاه ها گفت: سرآمدان حوزه و دانشگاه باید با شجاعت علمی و روحیه انقلابی سند تحول علوم انسانی را تبیین و تدوین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha