دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساداتی نژاد

حوزه / عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم خدمت رسانی بی منت مسئولان به ولی نعمتان جامعه ازنگاه دینی پذیرفتنی نیست گفت : مسئولان ادارات و نهادهای دولتی بانگهداشتن حرمت ارباب رجوع باید نسبت به شناساسی و رفع مشکلات مردم در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.

سیدجوادساداتی نژاد نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان به توصیه های دین مبین اسلام در رابطه با نحوه ارتباط مسئولان با مردم اشاره کرد و گفت: در خیلی از نامه‌های مولی امیرالمومنین(ع) در برپایی حکومت اسلامی به حاکمان رابطه حسنه و نیکو با مردم توصیه شده است.

وی، با بیان اینکه دولتمردان و مسئولان توصیه های ائمه اطهار(ع) به حاکمان دینی  را باید به عنوان یک نقشه راه و پروتکل رفتاری با مردم مورد توجه قرار دهند افزود: مسئولان باید مردم را ولی نعمت خود بدانند و در خدمتگزاری با آنها از هیچ گونه تلاشی دریغ نکنند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم خدمت رسانی بی منت مسئولان به ولی نعمتان جامعه از نگاه دینی پذیرفتنی نیست، گفت: مسئولان ادارات و نهادهای دولتی با نگه‌داشتن حرمت ارباب رجوع باید نسبت به شناساسی و رفع مشکلات مردم در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی، با تاکید بر اینکه مسئولان باید راهنمایی های لازم را جهت رفع مشکل ارباب رجوع در سریع ترین زمان ممکن ارائه نمایند، گفت: گرچه گاهی ممکن است جواب درخواست یک ارباب رجوع منفی باشد که منفی بودن و یا مثبت بودن آن درخواست را قانون تعیین می کند. اما یک مقام مسئول باید برای جلوگیری از تلف شدن زمان پاسخ مثبت و یا منفی  بودن ارباب رجوع پاسخ فرد را در سریع ترین زمان ممکن بدهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس، برخورد مناسب مسئولان جمهوری اسلامی با ارباب رجوع را موجب رفع بسیاری از آسیب های اجتماعی و مشکلات دانست و گفت: رفتار حضرت علی(ع) به عنوان رئیس حکومت اسلامی با حاکمان دینی بر اساس مشی اسلامی بوده است.

ساداتی نژاد، در پایان با بیان اینکه حضرت علی(ع) در دوران حکومت خود هرجا که رفتار حاکمان با مردم براساس مشی اسلامی نبوده آنها را مورد نقد و مواخذه قرار داده است، تصریح  کرد: در نظام اسلامی ایران هم دولتمردان باید این معیارها را در برخورد مسئولان با مردم مورد توجه جدی خود قرار دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha