سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خانم گلستانی

حوزه/استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس گفت: تعامل حوزویان و دانشگاهیان به ویژه در پژوهش راهی به سوی تمدن سازی است.

خانم گلستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان ضمن گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت با هدف تشکیل جامعه اسلامی، مستقل، پیشرفته و الگو است که برای رسیدن به این امر، وحدت در هدف بین این دو نهاد، ضروری است.

استاد حوزه خواهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  که حوزه و دانشگاه دو  شعبه از یک مؤسسه  علم و دین هستند، تصریح کرد: تعامل میان دو نهاد علمی دانشگاه و حوزه باید با حفظ ارزش ها و هنجارهای بومی و اصیل به سوی بومی سازی و نظریه پردازی نوین صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: می توان با توجه به زمینه های موجود، بین حوزه و دانشگاه، برنامه ریزی و سازماندهی منسجمی صورت داد که با عملی کردن دغدغه های مشترک بین صاحب نظران این دو نهاد، تلاش برای تعامل بیشتر با وجود دنیای متغیر و متحول، زمینه تحول پردازی های عمیق علمی به وجود آید.

استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس، تعامل هر چه بیشتر بین حوزیان و دانشگاهیان به ویژه در پژوهش مشترک را راهی به سوی نظریه پردازی دانست و یادآور شد: انجام پژوهش های بومی و داخلی راه را برای رسیدن به اندیشه و تفکری جدید، خلاق و پویا ایجاد کرده که این امر با ارتباط و تعامل هر چه بیشتر بین دانشجویان و طلاب جوان به منظور فرا گرفتن دانش کنونی میسر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha