دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
شب یلدا

حوزه/ استاد جامعه الزهرا(س) گفت: یلدا یکی از آیین های سنتی ایرانیان است که یلدای امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا با سال های دیگر متفاوت است از این رو برای حفظ جان خود و دیگران در خانه بمانیم و جشن و صله رحم را برای وقتی دیگر موکول کنیم.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: امسال می توانیم جشن یلدا را به صورت غیرحضوری و یا از طریق شبکه های مجازی با نزدیکان و آشنایان ارتباط برقرار کنیم.
وی افزود: امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا عقل حکم می کند برای ارتباط با خانواده و حتی برای حضور در جامعه رعایت حال یکدیگر را داشته باشیم و حفظ جان در این شرایط واجب است.
استاد جامعه الزهرا(س) ادامه داد: در رابطه با خانواده و نزدیکان نیز باید در این شرایط این مهمانی ها و شب نشینی ها را محدود کنیم و صله رحم را به صورت غیرحضوری انجام دهیم ضمن اینکه می توانیم به اطرافیان نیز بیان کنیم که امسال به خاطر شرایط موجود از مهمانی رفتن و پذیرای مهمان معذور هستیم.
وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در همه دنیا فراگیر شده است گفت: اکنون در شرایط بحرانی هستیم و باید مدیریت داشته باشیم تا شاهد از بین رفتن این بیماری باشیم.
درویشی ابراز داشت: نباید در این شرایط کرونایی احساساتمان را وسط بیاوریم بلکه باید واقعیت را خردمندانه درک کنیم و حضورا همدیگر را دیدار نکنیم چراکه به مصلحت نیست.
وی با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) در باره محبوب ترین خلق در نزد خداوند گفت: همه ی خلق عیال (خانواده و نیازمند) خدا هستند، پس محبوب ترین خلق به درگاه خدا کسی است که به عیال خدا سودی رساند یا خانواده ای را خوشحال کند یا در پی برآوردن حاجت برادر مسلمانش باشد.
این استاد، تاکید کرد: امکان دارد در همین دید و بازدید ها و مهمانی ها به کسی ضرر وارد شد و به این بیماری مبتلا شود از این رو باید در خانه بمانیم و از خداوند بخواهیم این ویروس نابود شود.
وی خاطر نشان کرد: صله رحم در دین اسلام بسیار تاکید شده است ولی در این شرایط همین که نیت داشته باشیم که ای کاش این ویروس نبود و همه دور هم بودیم نیز اجر و اثر وضعی خود را خواهد داشت.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha