سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تجلیل ازپرستاران کامکار

حوزه/ همزمان با سالروز میلاد عقیله بنی هاشم، حضرت زینب(س)، مراسم تجلیل از پرستاران و نیروهای طلاب جهادی با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران قم در بیمارستان کامکارقم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با سالروز میلاد عقیله بنی هاشم، حضرت زینب(س)، مراسم تجلیل از پرستاران و نیروهای طلاب جهادی با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران قم در بیمارستان کامکارقم برگزار شد.

 در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین تهرانی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر درمان و پرستاران گفت: اگر تلاش جدی این عزیزان نبود، وضعیت کشور به نحو دیگری بود. اینگونه ایثارگری پرستاران، از فرهنگ اسلام و تشیع و عشق به اهل بیت(ع) و همنوع نشأت می گیرد. خوشبختانه همه عزیزان به خوبی عمل کردند و نتیجه خیلی خوبی رقم خورد و شاهدیم که شرایط رو به بهبود است.

 وی با اشاره به حضور طلاب جهادی در بیمارستان ها گفت: برخی از طلاب در مدارس در زمینه تهیه وسایل و ماسک و لباس مخصوص بیمارستان و نیز در پخش مواد غذایی و تهیه آبمیوه ، به شدت فعال بودند. برخی نیز در کنار بیماران بوده و با آنان روحیه می‌دادند. بیماران به دلیل نداشتن همراه، احساس تنهایی می کردند. با حضور طلاب جهادی در کناربیماران و کمک رساندن آنان، احساس امید به ادامه زندگی در بیماران بیشتر شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران قم، یکی از سند های افتخار ملی را حضور خالصانه خواهران طلبه در صحنه مبارزه با بحران کرونا دانست و یادآورشد: حضور در بیمارستان در این روز، بهانه ای است برای تبریک به پرستاران برای اینکه از خدمات خالصانه آنان تجلیل شود.

 وی با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت زینب(س) با نام روز پرستار، این نامگذاری را  حرکت فرهنگی خوبی دانست و افزود: این نامگذاری، بدین معناست که باید از حضرت زینب(س) درس بگیریم. حضرت زینب سلام الله علیها در دو بعد می تواند الگوی عالی برای همگان باشد، یکی صبر و استقامت ایشان در مشکلات؛ که در جریان کربلا بی نظیر است و در تاریخ بشر، هیچ بانویی اینقدر صبر و مقاومت و تلاش نداشته است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران قم افزود: آن حضرت در عین اینکه به شدت مصیبت دیدند، اما خودشان هم محرک بودند و دست از تلاش بر نداشته و روشنگری می کردند.  آن حضرت خودشان اسب امام حسین(ع) را آماده کردند و امام را سوار بر مرکب کردند. چون می دانستند این مسیر، مسیری ارزشمند و مهم و در راستای فرمان خدا و بندگی ایشان است. در نتیجه مصیبت ها و سختی ها برایشان ناچیز می شد.
 مدیر حوزه های علمیه خواهران قم یادآور شد: مردم ما از همان اوایل انقلاب همیشه در هر زمان که حس می کردند کاری برای خداست، خستگی برایشان جلوه نداشت وچون  آن را برای خدا می‌دانستند.مطمئن بودند نصرت و عزت الهی شامل حال مومنین خواهد بود. این همان درسی است که ما در کربلا و زندگی حضرت زینب(س) میبینیم.

در ادامه خانم نیکزاد، معاون فرهنگی مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان قم با اشاره به روند اجرای این برنامه گفت: برای برگزاری مراسم تجلیل از پرستاران عزیز، یک الگوی تقسیم استانی بین نهادهای مختلف شکل گرفت. مشاور امور بانوان نهادهای مختلف تصمیم گرفتند که در اقدامی هماهنگ، در بیمارستان هایی که درگیر بیماران کرونا بودند، حضور یافته و از پرستاران تجلیل داشته باشند. لذا حوزه های علمیه خواهران نیز بنا شد به دلیل حضور  نیروهای جهادی از بین طلاب در این بیمارستان که از ابتدای فراگیری بیماری کرونا حضوری فعال داشتند، در بیمارستان‌ کامکار حضور یافته و از پرستاران آن، تجلیل کند.
وی افزود: لذا در اقدامی هماهنگ و راه اندازی پویش هایی بین طلاب، کار آماده سازی هدایا و پک هایی برای اهدا، شامل تابلوفرش هایی متبرک از آستان قدس رضوی، بروشورهای مرتبط با احکام، تبرکات آستان مقدس حضرت معصومه(س) ومسجدمقدس جمکران نیز گل و گلدان و نقاشی و پیامهای کودکان و.... را انجام دادند و پس از آماده شدنشان امروز که روزپرستار است، تقدیم پرستاران گرامی شد.

شایان ذکر است در این مراسم  مدیر حوزه های علمیه خواهران استان قم و معاون فرهنگی مدیریت استان و نمایندگانی از طلاب جهادی و مبلغان ونیز خانم صدیق، مشاور استاندار در امور بانوان، با حضور در بخش های مختلف بیمارستان کامکار، با اهدای گل و تبرکی و تابلو فرشهای متبرک از آستان قدس رضوی، از پرستاران و کادر درمان قدردانی کردند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha