پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یادداشت

حوزه/با استفاده از اصل رزونانس می‌توانیم سرعت ارتعاش مولکول‌های بدن خود را به وسیله‌ی افکار و احساسات مثبتی همچون عشق به اهل بیت، خدادوستی، انسان‌دوستی، شادی، سپاسگزاری و معاشرت نیکو بالا ببریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، ما انسان‌ها در نظام طبیعت زندگی می‌کنیم. در واقع انسان، جزئی از طبیعت و دارای انرژی است. انرژی به توانایی انجام کار گفته می‌شود و دارای ویژگی‌هایی است که از آن جمله می‌توان به ارتعاش اشاره کرد. آنچه در این میان  از اهمیت زیادی برخوردار است میزان ارتعاشی است که به واسطه‌ی انرژی به وجود می‌آید. هر آنچه که ارتعاش بالا دارد، انرژی مثبت نیز به همراه دارد و هر چه ارتعاشش پایین باشد انرژی منفی ایجاد می‌کند. انسان‌ها اگر خوب فکر کنند، فرکانس آن‌ها خوب و مثبت خواهد شد؛ در نتیجه، افکار مثبت نیز باورهای مثبت را ایجاد می‌کند.

ثمره‌ی باورهای مثبت، احساسات عالی و اشتیاق سوزانی برای خوب بودن و بهتر شدن است و این عملکرد چیزی جز ایجاد و حفظ ارتعاش نیست. برای مثال ترس، خشم و ناامیدی ارتعاش پایینی دارند، از آن طرف دوست داشتن، قدردانی و معاشرت نیکو ارتعاش بالایی دارند. یعنی هنگامی که دیگران را دوست داریم فکر دوست داشتن، باور مثبت در ما ایجاد کرده و این منجر به احساسات عالی در وجود ما شده و در نتیجه سبب حرکت سلول‌های بدن می‌شود و این مسئله ارتعاش‌ها را بالا می‌برد.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که انرژی‌ها دارای ارتعاش هستند و میزان ارتعاش‌ها کم و زیاد می‌شود. یکی از ویژگی‌های ارتعاش‌ها این است که وقتی یک عمل مثبت، مثل محبت و عشق انجام می‌شود ارتعاش‌ها به سمت بالا حرکت می‌کنند و در حقیقت این میزان انرژی در انسان افزایش می‌یابد و این مقدار انرژی بالا، سلامت جسمی و روحی انسان را تامین می‌کند. معمولاً زمانی که از ارتعاش کمی برخوردار هستیم ناراحتی‌ها و دردهای جسمانی، خود را نشان می‌دهند و بسیاری از مشکلات و درگیری‌ها به سوی ما روانه می‌شوند. به طور کلی وقتی ارتعاش اتم‌ها پایین می‌آید جهان مادی سه بعدی خلق می‌شود؛ ولی هنگامی که ارتعاش آن‌ها بالا می‌رود می‌توانیم به ابعاد بالاتر آگاهی دست پیدا کنیم و هر چقدر آگاهی ما بالاتر رود به منبع بی‌نهایت هستی نزدیک‌تر خواهیم شد.

یکی از اصول مهم در دانش فیزیک «اصل رزونانس» است که بیان می‌دارد زمانی که دو فرکانس با هم برخورد می‌کنند، فرکانس پایین‌تر برای رسیدن به فرکانس بالاتر ارتعاش خود را بالا می‌برد. در حقیقت می توان فرکانس را به تعداد تکرار یک واقعه در واحد زمان تعریف کرد. بر اساس این تعریف اگر این واقعه کار خوب باشد و انسان آن را در زمان بیشتری انجام دهد در واقع فرکانس آن بالاتر است و بالعکس. با استفاده از اصل رزونانس می‌توانیم سرعت ارتعاش مولکول‌های بدن خود را به وسیله‌ی افکار و احساسات مثبتی همچون عشق به اهل بیت، خدادوستی، انسان‌دوستی، شادی، سپاسگزاری و معاشرت نیکو بالا ببریم. یعنی بر اساس این اصل، انسان ها در این دنیا می‌توانند مجموعه‌ای از خلقیات و یا فضائل اخلاقی را کسب کنند.

اگر بخواهیم انسان‌ها را از حیث میزان فرکانس و ارتعاش با وجود مقدس پیامبر (ص) مقایسه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که انسان‌های عادی به دلیل پایین بودن سطح احساسات و تفکر و تعقلشان در مقایسه با وجود مقدس پیامبر (ص) از فرکانس پایین‌تر و ارتعاشات کمتری برخوردار هستند. اما بالعکس وجود مقدس پیامبر (ص) به دلیل اینکه انسان کاملی هستند وجودشان از ارتعاشات بالایی برخوردار است. ارتعاش‌های پایین، نتیجه فرکانس‌های پایین است.

به راستی یک انسان چگونه می‌تواند فرکانس وجودی خویش را بالا ببرد تا به تبع آن ارتعاش وجودی آن نیز افزایش یابد؟ یکی از راه‌ها، تبعیت از اسوه و الگو است. اگر انسان از اسوه و الگوی خوبی پیروی کند، فرکانس وجودی‌اش بالا می‌رود. آری فرمانبری از الگو و اطاعت از کسانی که ارتعاش بالایی دارند می‌تواند منجر به افزایش ارتعاش‌های وجودی ما شود. بنابراین اسوه قرار دادن پیامبر (ص) و تبعیت از ایشان می‌تواند ارتعاش‌های وجودی ما را بالا ببرد. همان گونه که خود قرآن هم می‌فرماید: «لقد کان فی رسول الله اسوة حسنه لمن کان یرجو الله و الیوم الاخر  و ذکر الله کثیرا» مسلماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می کنند.(احزاب/۲۱) به عنوان مثال همان‌طور که وجود مقدس پیامبر (ص) دارای خلق نیکو بودند ما هم می‌توانیم با تبعیت از پیامبر (ص)  به این مهم دست پیدا کنیم. انسان‌ها به همان میزانی که به اخلاق پیامبر (ص) نزدیک می‌شوند ارتعاش آنها بالا آمده و در مدار حضرت رسول (ص) قرار می‌گیرند و به همان نسبت که از رفتار ایشان فاصله بگیرند دارای ارتعاش پایین‌تر بوده و در واقع مشکلات و گرفتاری‌ها را تجربه می‌کنند.

الهام یوسفیان، عضو گروه تبلیغی طاووس الجنه، وابسته به دفتر تبلیغات اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Azita IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    عالی بود