جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه مالکیت فکری

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه تهران با اشاره به ضرورت طراحی رشته مالکیت فکری، گفت: این رشته مصوبه حوزه را دارد، از این رو برای راه اندازی آن باید سه رکن استاد محوری، تعیین استاد معین و تعیین دبیر گروه علمی پیگیری و انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، جلسه «فعال سازی و توسعه گروه علمی مالکیت فکری» با حضور آیات و حجج الاسلام رشاد، مختاری، همتی، خرامی، سعیدی و رجبی در فضای مجازی اسکایپ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، استاد علی اکبر رشاد با اشاره به ضرورت طراحی رشته مالکیت فکری، گفت: این رشته مصوبه حوزه علمیه را دارد. البته هم اکنون دوره مالکیت فکری در موسسه فعال است اما کافی نیست لذا برای راه اندازی این رشته باید سه رکن استاد محوری، تعیین استاد معین و تعیین دبیر گروه علمی پیگیری و انجام شود.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به اهمیت ارائه و تدریس درس خارج مالکیت فکری، گفت: باید فروعات و شاخه های گوناگون فقهی این بحث شناسایی و مورد بحث قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین لازم است سطح علمی دانش پژوهان به لحاظ علمی و فقهی متناسب با اهداف این رشته باشد.

در پایان این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حیدر همتی، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران، با اشاره به شرایط بلند مدت، کوتاه مدت و دوره ای در حوزه مالکیت فکری، گفت: وضعیت فعلی بر اساس دوره پیش بینی شده و چنانچه لازم است آن را توسعه دهیم پیشنهاد می‌شود درس خارج بلندمدت و کلان این رشته توسط حجت الاسلام مختاری آغاز گردد. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha