جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید یوسف طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با قدردانی از تلاش های مجاهدانه نیروی انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر بر لزوم همکاری همه مردم و دستگاه ها در خصوص ریشه کن شدن پدیده شوم اعتیاد در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار سردار مجید کریمی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با وی، با قدردانی از تلاش های مجاهدانه نیروی انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: همه مردم و دستگاه ها باید در خصوص ریشه کن شدن پدیده شوم اعتیاد در جامعه دست به دست هم دهند و افرادی که مبتلا به این مشکل هستند را درمان کرده و به کانون خانواده بازگردانند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه بایستی محدودیت هایی برای مصرف کنندگان مواد افیونی در نظر گرفته شود، گفت: تا زمانی که مصرف‌کننده مواد مخدر آزاد باشد و هیچ‌گونه محدودیتی برای آن در نظر گرفته نشود، تولیدکننده مواد مخدر هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و قاچاقچیان نیز ریسک انتقال آن را قبول می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: تجربه نشان داده اگر مصرف‌کنندگان مواد مخدر از مواهب اجتماعی محروم شوند، رغبت به این کار کاهش می‌یابد، همان‌گونه که وجود محدودیت در برخی از مشاغل سبب شده که آمار افراد معتاد در این مشاغل صفر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم استفاده از ظرفیت خیّران برای بهبود و درمان معتادان و بازگرداندن آنان به کانون خانواده تاکید کرد و گفت: اگر مسئولان انتظار دارند تا کار مؤثری انجام شود باید معتادان متجاهر بر اساس قانون دستگیر و اماکنی ایجاد کنند تا این افراد بتوانند در این اماکن، اعتیاد خود را ترک کرده و سپس در همان محل به شغلی مشغول شوند و در نهایت بتوانند به جامعه بازگردند.

تولید سالانه ۱۰ هزار تُن مواد مخدر در افغانستان

سردار مجید کریمی، نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس در مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: در آغاز حضور نیروهای غربی در افغانستان در سال ۲۰۰۱، تولید مواد مخدر ۲۰۰ تن در سال بود و این رقم امروز به بالای ۱۰ هزار تن رسیده است که این موضوع، برنامه ریزی دولت‌های غربی به ویژه آمریکا برای ورود سازمان یافته مواد مخدر به کشورمان را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه ۳ هزار و ۸۲۲ نفر در راه مبارزه با مواد مخدر تا کنون به شهادت رسیده‌اند، گفت: آن‌گونه که ما با مواد مخدر مبارزه می‌کنیم در هیچ جای دنیا مبارزه صورت نمی گیرد به طوری که اروپایی‌ها از کاهش ورود مواد مخدر گزارش داده‌اند.

وی عنوان کرد: ۹۰ درصد از اقدامات مبارزه با مواد مخدر را نیروی انتظامی انجام می‌دهد و تنها ۱۰ درصد توسط سایر سازمان‌ها انجام می‌شود، حتی نیروی انتظامی بر اساس ضرورت به بخش پیشگیری وارد شده است چراکه نمی‌توانیم منتظر بمانیم اقدامی صورت بگیرد تا هر روز شهدای بیشتری داشته باشیم.

گلایه از عدم اجرای دقیق قانون درخصوص درمان معتادان

این مقام ارشد انتظامی با انتقاد از عدم اجرای دقیق قانون درخصوص درمان معتادان به مواد مخدر، گفت: ۶۵ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم که این افراد در طرح‌های جمع‌آوری پلیس، دستگیر و به کمپ های ترک اعتیاد تحویل می‌شوند و بایستی بر اساس قانون تا ۳ ماه نگهداری و درمان شوند اما این امر به صورت دقیق اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha