جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست هم اندیشی مبلغان برتر کشوری که با موضوع روایت مکتب حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قمی با تأکید بر استفاده ظرفیت مبلغان در تبیین مکتب شهید سلیمانی، تصریح کرد: راه برون‌رفت از مشکلات جامعه را در می توان از مکتب امام (ره) و حاج قاسم پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از تهران، حجت اسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در نشست هم اندیشی مبلغان برتر کشوری که با موضوع «روایت مکتب حاج قاسم سلیمانی» در سالن جلسات مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد، اظهار داشت: معتقد به ضرورت هم‌اندیشی راهبردی بین بزرگان حوزه تبلیغات هستیم و از همین رو، خلاصه مطالبی که از سوی شما عزیزان در این جلسه مطرح می شود می تواند در راستای رفع مشکلات جامعه موثر باشد.

وی افزود: اهتمام رهبری به تبیین مکتب حاج قاسم، ما را بر این داشت که از این فرصت در ایام فاطمیه استفاده کنیم. ضمن اینکه تأکید دختر شهید سلیمانی نیز بر استفاده از ظرفیت مبلغین در تعیین مکتب سلیمانی نیز در این راستا بوده است.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با کنکاش و مباحثه در حوزه مکتب قاسم سلیمانی می‌توان به نکات ارزشمندی در تحلیل شرایط کشور دست‌یافت و راه برون‌رفت از مشکلات جامعه را می‌توان بر اساس مکتب امام (ره) و مکتب حاج قاسم پیدا کرد که باید از سوی دستگاه‌های تبلیغی به مردم ارائه شود.

 سردار سلیمانی مظهر قدرت اسلام و مسلمین بود

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان یکی دیگر از سخنرانان این نشست بود که طی سخنانی با بیان نکاتی از معضلات اجتماعی، اظهار کرد: متأسفانه فاجعه بزرگی که در کشور در حال رخ دادن است، برداشتی از دین در جامعه است که بر اساس تفکر غربی نسبت به دین در افکار عمومی به‌ویژه درمیان فرهیختگان شکل‌گرفته و آن این که دین به امر واقعی نمی‌پردازد، بلکه به امور ارزش‌ها و اخلاقیات می‌پردازد.

وی ادامه داد: فاجعه بدتر این است که امروز انقلابی گری شده «جبهه ارزشی» و ضدانقلاب شده «جبهه واقع‌بین»، درحالی‌که به تعبیر علامه طباطبایی(ره) حق در قرآن یعنی واقعیت.

پناهیان اضافه کرد: هنگامی‌که مردم آخوندها را می‌بینند نباید فقط به یاد اخلاق بیفتند، چون برداشت عمومی از اخلاق اعتباریات است. شهید سلیمانی نه تنها به خاطر ارزش‌ها و اعتباریات، بلکه به امر واقعی در کشور محبوب شد چون مظهر قدرت اسلام و مسلمین بود.

وی تصریح کرد: مبلغین باید از واقعیت‌ها، عقلانیت‌ها و قدرت اسلام حرف بزنند و تسلیم شدن ضدانقلاب در مقابل سردار سلیمانی به خاطر اقتدار ایشان بود.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: سردار سلیمانی تنها بابت تضرع و نماز به این جایگاه نرسید، بلکه به دلیل اینکه مظهر قدرت اسلام بود، این جایگاه را کسب کرد. ما باید مکتب سلیمانی و دین را در همین راستا تعریف کنیم.

شهید فخری زاده نگاه توحیدی به جریان‌های زندگی و کاری داشت

در ادامه این نشست، فرزند شهید فخری زاده در ارتباط تصویری گفت: وقتی ما از ترور صحبت می‌کنیم یعنی حذف عامدانه و عالمانه سرمایه‌های ارزشی. استکبار با هر هزینه و شکلی سعی می‌کند این سرمایه‌های ارزشی را حذف کند.

وی بابیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته، بیش از ۱۷ هزار شهید ترور اتفاق افتاده است و نهال کوچک انقلاب به درخت تنومندی تبدیل‌شده است، ادامه داد: دلیل این تنومندی پرداختن درست به اندیشه مکتب شهدا بوده است.

فرزند شهید فخری زاده با اشاره به توجه ویژه پدرش به حوزه‌های اخلاقی، معرفتی و کاری، گفت: ایشان بسیار متواضع بود و اعتقاد زیادی به دعای مادر و خدمت به خانواده داشت و در حوزه معرفتی، نگاه توحیدی به جریان‌های زندگی و کاری داشت.

وی تصریح کرد: ایشان مطالعات فلسفی و عرفانی داشتند، به‌گونه‌ای که در فلسفه علم، صاحب ایده بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha