پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سریال آقازاده

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: سریال آقازاده در نقد جامعه و به ویژه سیاستمداران، عملکرد موفقی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به استقبال قابل توجه مخاطبان شبکه نمایش خانگی از سریال "آقازاده" اظهار داشت: این سریال به خوبی به نقد وضعیت کشور و مسایل سیاسی و اقتصادی از جمله موضوعات مربوط به سیاستمداران و اصحاب قدرت می پردازد و به نظر می رسد که در این زمینه نیز تا حدود زیادی موفق بوده است.

وی افزود: البته در این سریال نیز همچون دیگر سریال ها و آثار، نقاط ضعفی هم وجود دارد اما با این حال از آن جا که حرف مردم را بیان می کند و در زمینه نقد برخی مسئولان وارد شده، توانسته با اقبال خوب مخاطبان مواجه شود.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) همچنین گفت: سریال هایی از جنس "آقازاده" علاوه بر آن که تصویرگر بخشی از حقایق و واقعیت های جامعه ماست، به عنوان سریال های قابل قبول و در شأن جامعه شناخته می شود که باید از ساخت این گونه آثار حمایت کرد.

وی با بیان این که سریال ها و فیلم هایی که به واقعیت زندگی مردم و جامعه می پردازد، با استقبال مخاطبان همراه می شود، ابراز داشت: در بحث تلویزیون یکی از نمونه های شاخص در این باره سریال پایتخت است که وقتی هنوز برای چندمین بار شاهد بازپخش آن از شبکه های مختلف هستیم، می بینیم که مردم آن را دنبال می کنند و علاقه مند هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر افزود: از آن سو برخی سریال های شبکه نمایش خانگی، همچون سریال "کرگدن" علاوه بر آن که به ایجاد و افزایش یأس و نومیدی دامن می زند، در تعارض با شاخصه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

وی بیان داشت: گرچه در سریال سازی لازم است که به سلائق مختلف توجه شود اما نباید از مؤلفه های مهم سبک زندگی ایرانی و اسلامی و موضوعات انقلابی که مورد توجه آحاد ملت است، نیز غافل شد.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب افزود: ما باید در این زمینه به فیلم ها و سریال هایی که مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی است و حرف دل مردم را می زند، توجه کرده و از این جریان حمایت کنیم، ضمن آن که همان طور که در مصاحبه های قبلی نیز عرض کردم، باید از جریان فیلم ها و سریال های استراتژیک همچون "گاندو"، " خانه امن" و ... نیز حمایت به عمل آوریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha