دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگروه بانوان شهرستان فامنین

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان فامنین گفت: کارگروه بانوان این شهرستان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و مشاور امور بانوان استانداری همدان در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، نرگس کریمی از برگزاری کارگروه بانوان شهرستان فامنین با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و دکتر ربیعه علی محمدی، مشاور امور بانوان استانداری همدان، در فرمانداری این شهرستان خبر داد و گفت: در این جلسه خانم قربانی مشاور فرمانداری شهرستان فامنین ضمن تقدیر و تشکر از خانم علی محمدی و مدیران سازمانها و ارگانها گزارشی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در سطح شهرستان توسط دستگاه ها وسازمان ها ارائه کردند .

وی در ادامه افزود: سایر دستگاه های اجرایی نیز گزارشی از اهم فعالیتهای خود در حوزه بانوان و خانواده ارائه کردند که مهمترین آنها بحث وام به بانوان سرپرست خانواده، راه اندازی صندوق قرض الحسنه حمایت از خانواده های بی سرپرست، آموزش مادران و دختران جوان در بحث مهارت های زندگی، راه اندازی پارک بانوان و تاسیس مرکز مشاوره تخصصی در شهرستان بود.

در ادامه ی این کارگروه، خانم دکتر علی محمدی، مسئول امور بانوان استانداری همدان ضمن تقدیر و تشکر از تمام مدیران دستگاههای اجرایی، گفت: خدمت رسانی به قشر بانوان از این جهت ضرورت دارد که خانواده و اقتصاد و تمام امور مرتبط با آن حول محور زن می چرخد و زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و باید در همه ی زمینه ها اعم از همسرداری، تربیت فرزند، صرفه جویی در خانواده، تولید، سلامت و خود مراقبتی و محیط زیست آموزش های لازم را دریافت کنند تا جامعه به تعالی برسد.

مسئول امور بانوان استانداری همدان همچنین بر توجه به بحث اشتغال خانگی، ارائه ی خدمات مختلف توسط دستگاههای اجرایی به زنان سرپرست خانواده، توانمند کردن بانوان، تقویت سمن ها و سازمانهای مردم نهاد و استفاده از افراد مورد اعتماد در این زمینه، آموزش زوج های جوان و همکاری تمام دستگاه ها تا رسیدن به نتیجه ی نهایی و چاره اندیشی وآسیب شناسی در مورد مسائل و مشکلات زنان تاکید کرد.

وی در پایان افزود: در تدوین سند و اساسنامه زنان، به دنبال امیدوار کردن بانوان و بحث اشتغال آنها و نیز بازآموزی زنان روستایی و کمک به اقتصاد خانواده در ایجاد اشتغال این بزرگواران هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha