یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
در منطقه سیل‌زده: مسجدی در حیدرآباد هند به مرکز درمانی تبدیل شد

حوزه/ در حالی که منطقه عثمان ناگار در هند در ۱۰۰ روز گذشته در زیر سیل بوده است، مسجدی در این منطقه به یک مرکز درمانی تبدیل شده و روزانه ۲۰۰ -۲۵۰ بیمار را می‌پذیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از siasat، درحالی که منطقه عثمان ناگار در در حیدرآباد هندوستان، به تازگی دچار سیل‌زدگی شده است، مسجدی در این منطقه از هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده و از روز شنبه نیز به عنوان یک مرکز درمانی فعالیت‌ خود را آغاز کرده و روزانه ۲۰۰-۲۵۰ بیمار را می‌پذیرد.

با توجه به اینکه مساجد می‌توانند نقشی فراتر از عبادتگاه ایفاء کنند، این مسجد با همکاری یک سازمان غیردولتی مستر در شهر، به مردم کمک‌رسانی می‌کند.

گفتنی است منطقه عثمان ناگار بیش از ۱۰۰ روز است که در معرض سیل قرار دارد. بنیاد «دست یاری» با همکاری یک سازمان حمایت آموزشی و توسعه اقتصادی مستقر در آمریکا در سه مسجد شهر ، از جمله مسجد محمد مصطفی، مسجد اسحاق ، و اکنون مسجد عمرالشفاء در عثمان نگار، درمانگاه افتتاح کرده است.

 عثمان ناگار در نزدیکی فرودگاه بین المللی راجیو گاندی واقع شده است و بارندگی‌های شدید که در ماه اکتبر شهر را ویران کرده، به این منطقه خسارات زیادی وارد ساخته است. خانه های این منطقه تا ارتفاع دو طبقه به مدت ۱۰۰ روز دچار طغیان شده بودند.

مجتبی حسن عسکری بنیانگذار سازمان «دست یاری» گفت: این مرکز مراقبت درمانی در مرکز مسجد نه تنها خدمات بهداشتی اولیه با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد بلکه کلیه خدمات کمکی مانند بهداشت دندان ، پیشگیری و کنترل، خدمات بهداشتی و تغذیه‌ای کودکان و زنان را نیز خواهد داشت.

عسکری افزود: این سومین مرکز بهداشت عمومی است که در یک مسجد تاسیس شده است.

این سازمان غیردولتی با درک نیاز به تمرکز بر مراقبت‌های بهداشتی زنان و کودکان ابتکار جدیدی را آغاز کرده است. به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا،  که وضعیت نسبت به قبل نیز وخیم‌تر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha