جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابوالفضل ظهره وند

حوزه/ عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: با حداقل هزینه، تهدید کل منطقه را تغییر دادیم. نفوذ در منطقه به معنای همراهی با مردم منطقه است. مردمان منطقه با این مکتب کنش مشترک در برابر تهدید مشترک که داعش بود، پیدا کردند. در حوزه اقتصاد هم می‌توانیم از تفکر سلیمانی استفاده کنیم.

به گزارشخبرگزاری حوزه، ابوالفضل ظهره وند در برنامه یه روز تازه شبکه پنج سیما گفت: مکتب گویای یک مجموعه معرفتی و ایدئولوژیک است. مکتب سردار سلیمانی همان مکتب امام خمینی(ره) و امام حسین (ع) بود. شهید سلیمانی درک خودش را از این مکتب در صحنه میدانی عملیانی کند. شهید سلیمانی مرد حرف و عمل بود. توصیه‌های خود را در صحنه عمل اجرا کرد. دریافت خود از انقلاب اسلامی را در صحنه سیاست خارجی و نظامی اجرایی کرد. خروجی این عمل نفوذ در دل مردم بود. مردمان منطقه با این مکتب کنش مشترک در برابر تهدید مشترک که داعش بود، پیدا کردند.

سفیر سابق ایران در ایتالیا اظهار داشت: توفیق و لطف الهی شامل حال شهید سلیمانی شد و مسیری که در فرآیند سیر شخصیتی خود داشتند، منجر به تمایز این شهید شد. سردار سلیمانی کارگزار خوبی بودند که نهایتاً فرمانده خوبی نیز شد. فرماندهی سیاست خارجی سیر خاصی داشت که سردار سلیمانی با تجربه ۸ سال دفاع مقدس عملکرد خاصی از خود نشان دادند.

وی افزود: راه شهید سلیمانی مسیر جدیدی بود که حضرت امام در نظام بین‌الملل عرضه کرد. مباحثی مثل نه شرقی و نه غربی و یا مداخله دین در سیاست را در همه عرصه‌ها ادامه داد. دین تنها برای حوزه خاصی نیست.  مدل اجتماعی درست برای کسب امنیت توسل به قرآن است. در حوزه جنگ این تجربه را داشتیم که همه جهان یک طرف ایران و باورش هم یک طرف که نهایتاً به پیروزی دست یافتیم.

این دیپلمات خاطرنشان کرد: روند ذکر شده در حوزه سیاست خارجی توسط سردار سلیمانی تکرار شد. در نهایت هم شاهد بودیم که با شناسایی فرصت‌ها در تراز بین‌المللی قرار گرفتیم. این روند یک دیپلماسی پیشران همراه با دیپلماسی عمومی کشور است. با حداقل هزینه تهدید کل منطقه را تغییر دادیم. نفوذ در منطقه به معنای همراهی با مردم منطقه است. در حوزه اقتصاد هم می‌توانیم از این تفکر استفاده کنیم.

گفتنی است: برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha