دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک اعتراض انتخاباتی نبود، گفت: این فتنه کودتای از پیش طراحی شده در اتاق فکر غرب و همراهی امپراطوری رسانه ای غرب بود که باید با تحلیل عمیق، نسل جدید را با لایه های پنهان آن آشنا سازیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در همایش گرامیداشت نهم دی ماه، در جمع طلاب، روحانیون و اساتید حوزه های علمیه، در مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) تبریز با بیان اینکه خطه آذربایجان جلودار و پیشگام حرکت های با بصیرت مردمی ایران اسلامی است، گفت: انسان های با بصیرت، هر فکر، اندیشه و عملی را با دلیل و هوشیاری انتخاب میکنند.

امام جمعه تبریز، شناخت خطا و راه از بیراهه را پیامد عملی بصیرت دانست و ادامه داد: بصیرت ویژگی فضیلتی است که ماحصل فضائل و معنویات دیگر است و شخص با فضیلت دارای قدرت تشخیص و تجربه می باشد و توانایی داوری و ارزیابی نظری و علمی از موضوع را دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، داشتن بصیرت و آگاهی در زندگی و امور فردی و اجتماعی را بسیار مهم و سرنوشت ساز عنوان کرد و گفت: نبود بصیرت خصوصاً در برهه های حساس زندگی انسان را از راه راست خارج میکند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: انسان بصیر قبل از هر قضاوت و تصمیمی تأمل می کند و از گذشته درس عبرت می گیرد و از اطلاعات و منابع موثق کمک می گیرد و بعد اقدام میکند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، جهالت، نادانی، ناآگاهی، غفلت، نداشتن منبع اطلاعاتی صادق، توطئه فتنه گری دشمنان، نبود راهنما و هدایت گر را عامل اصلی شک و تردید در انسان ها عنوان کرد و ادامه داد: تأمل بر اطلاعات و ارزش ها، انسان را به باور می رساند و با بصیرت نسبت به امور، آگاهی و شناخت خود را ارتقاء میدهد.

وی، بصیرت افزایی را یک جریان دو سویه دانست و گفت: بصیرت هم بعد درونی دارد و هم بیرونی که بُعد درونی آن به عهده خود شخص و بُعد بیرونی آن بر عهده رهبر، امام و پیشوای جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با یادآوری اهداف سردمداران فتنه، مشروعیت زدایی از نظام اسلامی از طریق حمله به باورها و اعتقادات مردم، اعتبار زدایی از نظام اسلامی با ناکارآمد نشان دادن مسئولان و اعتماد زدایی مردم از مسئولان با دروغگو خواندن آنها از جمله اهداف عوامل فتنه ۸۸ در خارج و داخل کشور عنوان کرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر نقش برجسته علما و روحانیون در روشنگری مردم، گفت: ائمه جمعه و جماعات نقشی فراتر از انجام فرایض دینی دارند و باید با شناخت از گرایش های مختلف سیاسی جامعه با اهل مسجد ارتباط صمیمی داشته باشند تا با تقویت حضور افراد در نمازهای جماعت آنها را از نظر اعتقادی و شرعی ارتقاء دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه مسجد مرکزی برای تعلیم تربیت و محلی برای حرکت های آگاهی بخش است، گفت: برای آگاهی دهی از لایه های پنهان فتنه ها، باید به استناد آیات قرآن و روایات و تاریخ اسلام و نشان دادن ریشه های معرفتی، فکری و سیاسی و فرهنگی مساجد و ائمه جماعت نقش ممتازی میتوانند، ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه فتنه ۸۸ یک اعتراض انتخاباتی نبود، گفت: این فتنه کودتای از پیش طراحی شده در اتاق فکر غرب و همراهی امپراطوری رسانه ای غرب بود که باید با تحلیل عمیق، نسل جدید را با لایه های پنهان آن آشنا سازیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر استفاده از ظرفیت زبان هنر و هنرمندان در انتقال آموزه های این جریان، گفت: باید نسل جدید بداند که حضور ۴۰ میلیونی مردم پای صندوق های رای و مشارکت بالای آنها می توانست دامنه نفوذ ایران را در دنیا گسترش دهد و الگوی مردم سالاری برای جهان باشد.

وی، طراحان این فتنه را عوامل خارجی خواند و اظهار داشت: عوامل خارجی با بهره گیری از برخی عوامل بی بصیرت داخلی سعی در براندازی نظام داشتند اما حماسه ۹ دی این نقشه ها و توطئه ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: در اثر بی بصیرتی فتنه شکل میگیرد و فتنه در هر لباس و مقامی بروز و ظهور پیدا می کند.

انتهای پیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha