شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بازخوانی سیره شخصیتی و مدیریتی دو مدیرِ شهیدِ دولت، شهیدان رجایی و باهنر می تواند چشم انداز و الگوی روشنی از دولت آینده باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در برنامه پیام با بیان اینکه آرمان نظام جمهوری اسلامی در یک جمله ”ایجاد تمدن اسلامی” خلاصه می شود، گفت: ملاحظه ظالم نبودن و مظلوم نشدن در تعاملات گوناگون یک وظیفه و راهبرد کلّی است که مجموعه مسؤولان کشور وظیفه دارند برای همه تصمیم گیری ها و همه اقدام های خود در نظر داشته باشد.

امام جمعه تبریز افزود: مؤلفه اول ایجاد تمدن اسلامی، آرمانها و اهداف نظام جمهوری اسلامی است که این اهداف و آرمانها مطلقاً نبایستی از نظر دور بشود. وی مؤلفه دوم این راهبرد را راه های رسیدن به این اهداف دانست و ادامه داد: تکیه بر اسلامیت، راهبرد تکیه به آراء مردم و آنچه که مردم سالاری را تشکیل می دهد که با کار و تلاش عمومی، ابتکار عمومی، وحدت ملّی، محقق میشود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، مؤلفه سوم را دیدن واقعیات عنوان کرد و گفت: آنچه ما لازم داریم، آرمانگرایی با نگاه به واقعیت ها است؛ واقعیت ها را هم باید درست فهمید و آنچه که موجب اقتدار است را شناخت؛ آنچه از واقعیتها که کمبود و نقص است آنها را هم باید شناخت و آنچه که مانع حرکت است، آنها را هم باید شناخت.

وی با تاکید بر اینکه نباید به نقص ها متمرکز شد، ادامه داد: وجود فکرهای برجسته، عناصر فعّال و مبتکر، رواج معرفت دینی و معنویت در بین بخش وسیعی از نسل جوان، بقاء شعارهای دینی و اسلامی، نفوذ روزافزون نظام جمهوری اسلامی در منطقه و در عالم واقعیت هایی است که وجود دارد؛ این واقعیتها را هم باید دید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: البتّه واقعیت های تلخی هم، مثل همه زندگی انسان که مخلوطی از شیرینی و تلخی است وجود دارد؛ با تکیه به آن واقعیتهای شیرین و تقویت آنها، باید تلاش کرد واقعیت های تلخ و نامطلوب زدوده شوند یا کم شوند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: این سه عنصر را باید در نظر داشت؛ یعنی آرمانها را از نظر دور نداشت، راهبردها و واقعیتها را نباید از نظر دور داشت، اگر چنانچه واقعیت ها را نبینیم، راه را درست نخواهیم رفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به چشم انداز و الگوی روشن دولت آینده گفت: بازخوانی سیره شخصیتی و مدیریتی دو مدیرِ شهیدِ دولت دوم شهیدان رجایی و باهنر می تواند چشم انداز و الگوی روشنی از دولت آینده باشد. دولتی که در بیان رهبر حکیم انقلاب، اگر دولتی جوان و حزب اللهی باشد، نسخه شفابخش دردهای حادّ و مزمن کشور عزیزمان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید رجایی هیچگاه خود را از مردم جدا نمی دانست و در همه حال سعی می کرد با همان روحیه مردمی در کنار مردم قرار بگیرد که دولت آینده باید با مطالعه شخصیتی و مدیریتی ایشان از آن الگو پذیری داشته باشد و درس بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha