پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / امام جمعه تبریز گفت: نمایندگان مجلس باید با کار کارشناسی دقیق، گام مهمی را در تحقق توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر بودجه ریزی عملیاتی بردارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در برنامه پیام با بیان اینکه در بودجه تقدیمی ۱۴۰۰ اما و اگرهای جدی وجود دارد، گفت: نمایندگان مجلس باید با کار کارشناسی دقیق، گام مهمی را در تحقق توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر بودجه ریزی عملیاتی بردارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار مهمِ اخیر رهبر انقلاب اسلامی با شورای هماهنگی اقتصادی افزود: در این دیدار سرفصل های مهم چهارگانه ای برای تحقق، بودجه ریزی عملیاتی و واقعی سازی برنامه و بودجه سالانه مطرح شد که امیدواریم مجلس یازدهم با کار کارشناسی دقیق و بدون ملاحظات دست و پاگیر گام بلندی را در این مسیر سرنوشت ساز برای اقتصاد کشور بردارد. 

وی گفت: کسری بودجه، جهش تولید، افزایش سرمایه گذاری دولتی و نهادهای عمومی و ضرورت حمایت از اقشار محروم سرفصل های بودجه ریزی عملیاتی و واقعی سازی برنامه و بودجه سالانه است.

نماینده ولی فقیه در  آذربایجان شرقی با بیان اینکه بودجه سال آینده در حکم تسهیل کننده حرکت و هموارکننده کشور را دارد، گفت: با توجه به اینکه سال آینده، سال تدوین و تهیه برنامه هفتم توسعه و آخرین برنامه پنج ساله منتهی به سال ۱۴۰۴ و سال پایانی چشم انداز ۲۰ ساله است از این رو به عنوان یک الگوی موفق برای بودجه سالهای برنامه هفتم توسعه، می تواند باشد.

امام جمعه تبریز یادآور شد: رهبر حکیم انقلاب، در ۱۴خرداد ۹۹، از تداوم وابستگی اقتصاد به نفت و اجرا نشدن بودجه عملیاتی گلایه کردند و فرمودند: «تحول در زمینه های بودجه این است که بودجه را جوری ببندید که عملیاتی باشد. غالباً دولتها ادعا می کنند که بودجه عملیاتی است که البته اینگونه نیست. اگر چنانچه بودجه به معنای واقعی کلمه باشد یک تحول بزرگ اقتصادی محقق خواهد شد.»

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور در یک دهه اخیر به دنبال پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی بوده است، ادامه داد: این فرآیند در نظام بودجه ریزی کشور محقق نشده است. سال گذشته با تأکید رهبر انقلاب بر قطع ارتباط بودجه از نفت و پیاده سازی اقتصاد بدون نفت برای اصلاح ساختار بودجه یک اولتیماتوم زمانی در نظر گرفته شد. در نهایت پس از پایان سال ۹۸ تنها به انتشار یک گزارش در حوزه اصلاح ساختار بودجه که بودجه ریزی عملیاتی یکی از قسمت های آن بود، بسنده شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha