جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حضرت زینب در خطبه هایشان آسیب شناسی دقیقی از شرایط جامعه آن دوران داشته اند، گفت: نگاه متفاوت حضرت زینب(س) نشانگر حماسه زینبی است، حماسه ای که احیاء کننده و نگهدارنده حماسه عاشورا بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در برنامه پیام با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، حضرت را حسین دوم در پوشش یک خانم عنوان کرد و گفت: موضع گیری و حرکت براساس تکلیف الهی علت عظمت وجودی حضرت زینب کبری(س) است.

امام جمعه تبریز با اشاره به عظمت این بانو در چشم ملت های اسلامی، افزود: ارزش و عظمت زینب کبری(س)، به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی، بر اساس تکلیف الهی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه عامل پیروزی خون بر شمشیر بوده است، افزوی: سِّر خون سید الشهدا در کربلا می ماند اگر حضرت زینب نبود. آنچه که باعث شد شکست نظامی کربلا به یک پیروزی قطعی و دائمی تبدیل شود عبارت از منش خواهر امام حسین(ع) است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: نقش آفرینی حضرت زینب نشان دهنده این بود که این بانوی بزرگ در حاشیه تاریخ نیست، بلکه در متن تاریخ است و خطبه های با صلابت و آتشین ایشان تجلیل عظیمی از وضع جامعه اسلامی آن زمان بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه خطبه های حضرت یک صحبت معمولی نیست، گفت: حضرت در این خطبه ها با زیباترین کلمات و عمیق ترین و غنی ترین مفاهیم و کلام در آن شرایط وضع جوامع را تعریف و ترسیم کرده است. 

وی گفت: قوت شخصیتی حضرت زینب(س) در آن شرایط کاملاً مشهود است، در آن شرایط بحرانی ناگهان خورشیدی طلوع میکند و با همان لحن، کلام و مضمون های پر معنای پدر بزرگوار خود امورات را پیش میبرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حضرت زینب در خطبه هایشان آسیب شناسی دقیقی از شرایط جامعه آن دوران داشته اند، گفت: نگاه متفاوت حضرت زینب(س) نشانگر حماسه زینبی است، حماسه ای که احیاء کننده و نگهدارنده حماسه عاشورا بود؛ واقعه کربلا بدون زینب کبری(س) در تاریخ ماندگار نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تقدیر از خدمات و تلاش های شبانه روزی کادر درمان به ویژه قشر پرستار در ایام کرونایی از مسئولان خواست با تلاشی مضاعف به مسائل و مشکلات پرستاران رسیدگی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha