جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: وقتی قاضی یک پرونده بر اساس ضرورت به نظر یک کارشناس رجوع می کند، در واقع آن کارشناس نوعی قضاوت انجام داده است و کار کارشناس، کمتر از قضاوت نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان، کار کارشناسی را نوعی قضاوت دانست و گفت: وقتی قاضی یک پرونده براساس ضرورت به نظر یک کارشناس رجوع می کند در واقع آن کارشناس نوعی قضاوت انجام داده است.

وی افزود: کار کارشناس هموار کردن مسیر قضاوت است، بر این اساس کارشناسان باید در اظهارنظرهای خود همیشه خدا را مدنظر داشته باشند و برای رضایت یک گروه یا یک شخص رای ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت پژوهش و کارشناسی، اظهار داشت: پژوهش مقدمه کار تخصصی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر در کشور ما تحقیق و پژوهش انجام نشود به موفقیت نخواهیم رسید، گفت: به عوان مثال در بازدیدهایی که از پارک علم و فناوری انجام داده ام از دیدن جوانانی که با ابتکار و اختراع در شرایط تحریم کشور را پیش می برند بسیار لذت بردم. 

وی ادامه داد: در بازدید از نمایشگاه شرکت های دانش بنیان در دانشگاه تبریز نیز به وضوح انسان از دیدن این همه موفقیت لذت می برد. این موفقیت ها تنها از طریق پژوهش و کار کارشناسی به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خطاب به نمایندگان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری، گفت: از این منظر که کار مرکز یک کار کارشناسی و پژوهشی است نیز اقدامات شما با ارزش است به شرط آنکه نتیجه گیری ها بر مبنای عدالت باشد.

امام جمعه تبریز در خصوص طرح پیشنهادی مرکز در خصوص حضور کارشناسان رسمی در مساجد، گفت: در این خصوص نیاز به تعامل و گفت و گو با نهادهای ذیربط است و پس از گفتو گو با آنها می توان به اجرای طرح پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha