شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به برگزاری موفق سه دوره شعر و مرثیه تبریز توسط گروه متعهد، پویا و جوان آئینه، قطعاً این نهال فاطمی در سال‌های آتی پربارتر و شکوفاتر خواهد شد و تبریز به عنوان پایتخت تشیع ایران، بنیان‌گذار بزرگترین همایش فاطمی در عرصه هنر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت‌الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به برگزاری موفق سه دوره سوگواره شعر و مرثیه تبریز توسط گروه متعهد، پویا و جوان آئینه، قطعاً این نهال فاطمی در سال‌های آتی پربارتر و شکوفاتر خواهد شد و تبریز به عنوان پایتخت تشیع ایران، بنیان‌گذار بزرگترین همایش فاطمی در عرصه هنر خواهد بود.

وی با تقدیر از تولیدات اخیر این گروه در فضای مجازی، گفت: امروزه فضای مجازی با غفلت مسئولان و دولت‌مردان تبدیل به پایگاهی بسیار حساس و مهم برای جولان ضدفرهنگی دشمن در جنگ نرم شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: بایستی با موقعیت‌شناسی دقیق و تولید محتوای مطلوب و همسو با آرمان‌های اسلام و انقلاب به مقابله با این حربه دشمن برخاست. متأسفانه علی‌رغم وجود شبکه انسانی متخصص و متعهد، عدم بکارگیری زبان هنر در انتقال مفاهیم دینی و انقلابی، نقطه ضعف همایش‌ها و مراسم‌ها است.

وی در آستانه برگزاری چهارمین دوره سوگواره شعر و مرثیه‌ی فاطمی تبریز، اظهار امیدواری کرد: با توجه به برگزاری موفق سه دوره این سوگواره توسط گروه متعهد، پویا و جوان آئینه، قطعاً این نهال فاطمی در سال‌های آتی پربارتر و شکوفاتر خواهد شد و تبریز به عنوان پایتخت تشیع ایران، بنیان‌گذار بزرگترین همایش فاطمی در عرصه هنر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با تاکید بر بکارگیری بیان هنری در انتقال مفاهیم دینی و خاصه زبان شعر، افزود: رسایی و پویایی سیره اهل بیت علیهم السلام باید در تک تک آثار هنری به جامعه امروزی منتقل شوند، و در این عرصه شعر به عنوان مهمترین و شکوفاترین هنر اسلامی، بهترین وسیله برای بیان این مفاهیم ارزشمند است.

وی در پایان با اشاره به فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع هنر و شعر و اهمیت تولیدات فضای مجازی در عرصه هنر دینی خاطرنشان کرد: گروه فرهنگی مذهبی آئینه طی سال‌های اخیر چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی با دقت و ریزبینی هنرمندانه چه از لحاظ فضاسازی‌های فیزیکی و چه از حیث مضمون‌پردازی و محتوای باکیفیت به جایگاه ویژه‌ای دست یافته است که ان شاء الله با توجهات و عنایات خاصه اهل بیت علیهم السلام، به همین منوال و قدرت ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha