جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تبریز

حوزه / مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: از اولین روز هفته بسیج اول تا روز شهادت سردار سلیمانی، در قالب ۴۰ مجموعه بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، امروز در جلسه اعضای ستاد هماهنگی امور خیریه استان که در آستان مقدس امام‌زاده سیدحمزه(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان سپهبد سلیمانی و شهید فخری‌زاده، اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه برای گسترش امور خیر و در راستای مردمی سازی آن، به همکاری و همیاری خیران نیاز داریم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا در حوزه‌های مختلفی مثل تسهیل امر ازدواج، خدمت رسانی به بیماران نیازمند، حمایت و مراقبت از ایتام قدم‌های موثری برداشته شود، البته در این حوزه‌ها کارهای مفصلی نیز انجام شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که بحث کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از خانواده‌های زندانیان از جمله محورهای حرکتی در شورای هماهنگی امور خیریه می‌تواند باشد، افزود: بحث مشارکت‌گیری و تلاش در جهت احیا و فعال سازی موقوفات نیز از دیگر محورها است.

وی به تاثیرات وقف در حوزه حمایت از صنایع و تولید نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت موقوفه شهرک سرمایه‌گذاری خارجی با ۹۴ ناحیه صنعتی از جمله آثار وقف بوده و ۴۷۰۰ هکتار از شهرک صنعتی بعثت نیز موقوفه است که تاکنون برای ۱۹۰۰ هکتار توافقاتی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر احیای موقوفات نیز اظهار کرد: موقوفه عظیم ربع رشیدی طی ۷۰۰ سال از بین رفته و ۷۰ سال می‌طلبد تا این موقوفه روی ریل قرار گیرد، لذا در حوزه‌های مختلف درمانی، حمایت از ایتام، مباحث بهداشتی، علم و فناوری، تسهیل ازدواج و... به امور خیر و وقف نیاز داریم که تحقق این امر نیازمند تلاش، فرهنگ سازی و مجاهدت است.

وی به استفاده از ظرفیت امور خیریه در کشورهای خارجی نیز اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای خارجی از این ظرفیت استفاده شده و دانشگاه هاروارد و همچنین پشتوانه وزارت خارجه آمریکا براساس نوعی شبه وقف اداره می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اهمیت و ضرورت احیای سنت دیرینه نبوی، علوی و فاطمی، گفت: در حال حاضر، طرح شهید سلیمانی در راستای توزیع بسته‌های معیشتی و... از محل موقوفات اجرا می‌شود و از اولین روز هفته بسیج اول تا روز شهادت سردار سلیمانی، در قالب ۴۰ مجموعه بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع خواهد شد.

وی در خاتمه بر حمایت همه جانبه و همیاری با ستاد هماهنگی امور خیریه استان تاکید کرد و افزود: این ستاد، جنبه‌های مختلف برنامه‌نویسی، مشورتی و راهبری دارد و باید تلاش کنیم تا جا بیافتد و گامی موثر در هماهنگی امور خیر اتفاق بیافتد.

در پایان این مراسم احکام مسئولیت اعضای ستاد هماهنگی امور خیریه استان در آستان مقدس امام‌زاده سیدحمزه(ع) تبریز اعطا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha