پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پژوهش

حوزه/ نشست پژوهشی با موضوع «جایگاه علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، در فضای مجازی و به همت مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری حوزه از استان مرکزی، همزمان با آغاز هفته پژوهش نشست پژوهشی با موضوع «جایگاه علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» ۲۲ آذر با حضور منیژه جواهری در فضای مجازی مدرسه علمیه کوثر زرندیه برگزار شد.

خانم جواهری در این نشست با بیان این که یکی از محورهای مهم در بیانیه گام دوم انقلاب، «علم و پژوهش» است، گفت: دانش، آشکارترین وسیله‌ عزّت و قدرت یک کشور است و روی دیگر دانایی، توانایی است.

وی افزود: دستاوردهای دانش و فناوری ما در این مدّت که ما را به رتبه‌ شانزدهم در میان بیش از دویست کشور جهان رسانید و مایه‌ شگفتی ناظران جهانی شد و در برخی از رشته‌های حسّاس و نوپدید به رتبه‌های نخستین ارتقاء داد، همه‌وهمه در حالی اتّفاق افتاده که کشور دچار تحریم مالی و تحریم علمی بوده است.

ناکام گذاشتن دشمن بدخواه و کینه توز که از جهاد علمی کشور ما به شدت بیمناک و ترسان است با فراخوان علمی، سیاست‌گذاری و برنامه ریزی و عملیاتی کردن آن  می تواند گامی موثر باشد.

کشور ما در راه جهاد علم و فناوری شهیدانی همچون شهدای هسته ای را تقدیم کرده است و همه باید در حفظ و ارتقای این جایگاه همت بگمارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پری IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    ان چه از زبان خام جواهری در متن بالا مطرح کردید که عین متن بیانیه گام دوم در بخش توصیه ها در مورد علم و پژوهش است ولی استناد به ایشون شده است. لطفا اصلاح کنید.