چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کنگره علامه بلادی

حوزه/ زهره صیادی، برگزیده ششمین کنگره علامه بلادی بوشهری گفت: قبل از ورود به حوزه و آشنایی با دروس حوزوی، در زمینه های مختلف مطالعات زیادی داشتم و با ورود به حوزه، مطالعه آزادم متوقف نشد و روزانه ساعتی را به مطالعه کتب های غیر درسی اختصاص داده و در کل مطالعه، جزء تفریح من است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، کنگره علامه بلادی به منظور آشنایی هر چه بیشتر طلاب و دانشجویان با حوزه پژوهش و همچنین معرفی چهره های شاخص علمی استان و آثار ارزشمند نوشته شده توسط علما هر ساله در ۱۶ آذر ماه برگزار می گردد.

برای آشنایی بیشتر طلاب و دانشجویان با کنگره علامه بلادی بوشهری، با خانم زهره صیادی یکی از برگزیدگان ششمین دوره این کنگره گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در چه حیطه ای برگزیده شدید؟

بنده دانش آموخته مقطع سطح دو مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی«س» شهرستان تنگستان، شهر اهرم می باشم. سال ۹۲ مشغول به تحصیل حوزوی شدم که با ورود به این مدرسه در کنار فعالیت های فرهنگی و آموزشی، به فعالیتهای پژوهشی نیز پرداختم و در طی دوران تحصیل خود قریب به ده مقاله در موضوعات مختلف درسی و پژوهشی ارائه کردم.

در ارتباط با حوزه مطالعاتی و تحقیقاتی خود توضیح دهید.

حوزه مطالعاتی و تحقیقاتی که بنده در آن مشغول به فعالیت می باشم گسترده است، اما زمینه اصلی تحقیقاتی بنده مسائل اخلاقی و رفتاری است که در سال آخر تحصیلی خود، رویکرد تحقیقاتی با موضوع سیاست داشتم که إن شاء الله بتوانم در این زمینه مطالعات و تحقیقات گسترده تری انجام دهم.

چقدر اهل مطالعه کتب های غیر درسی هستید؟

 قبل از ورود به حوزه و آشنایی با دروس حوزوی، در زمینه های مختلف مطالعات زیادی داشتم و با ورود به حوزه، مطالعه آزادم متوقف نشد و روزانه ساعتی را به مطالعه کتب های غیر درسی اختصاص داده و در کل مطالعه جزء تفریح من است.

چندمرحله است که در کنگره علمی _ پژوهشی علامه بلادی شرکت کرده اید؟

اولین مرتبه است که مقاله را جهت شرکت در کنگره ارسال کردم و الحمدلله همان بار اول هم مقاله برگزیده شد.

موضوع مقاله هم  «سیاست خارجی مسلمین از دیدگاه قرآن» است.

چه عواملی باعث انتخاب این موضوع را انتخاب کنید؟

با وجود اینکه در مطالعه آزاد کتاب های تاریخی و سیاسی ایران و جهان را مطالعه می کردم همین امر باعث شد مقاله ای در این زمینه نگارش نمایم.

در بخشی از چکیده عنوان شده که سیاست خارجی از مهمترین وجه زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور و ملت به شمار می رود که در دین مبین اسلام به روش صحیح برقراری ارتباط سیاسی بر اساس موازین اسلامی سفارش و تاکید شده است. همچنین یکی از اهداف حکومت اسلامی در کنار سیاست های خارجی ، تبلیغ دین است. همچنین عناوین مقاله شامل مبانی و هدف گذاری اساسی سیاست خارجی، روابط بین الملل با نگرش اسلامی، مسائل و اهداف سیاست خارجی در اسلام و... می باشد.

برنامه شما برای آینده؟

امیدوارم خداوند متعال توفیق عنایت فرمایند که فعالیت پژوهشی را ادامه داده و در عرصه های مختلف اجتماعی،  تحقیقات و پژوهش هایی را انجام دهم.

و حرف آخر؟

با تشکر از وقتی که در اختیار بنده قرار دادید این فرصت را مغتنم می شمارم تا از مدیریت محترم مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اهرم، سرکار خانم بابایی نیا که راه را برای موفقیت های طلاب مدرسه و همچنین بنده همواره نمودند تا بتوانیم بدون هیچ دغدغه ای مراحل علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی را با موفقیت به انجام برسانیم و معاون پژوهش مدرسه سرکار خانم رشیدی و که با پیگیری های مجدانه باعث ایجاد انگیزه و مطلوب شدن مقاله گردید، کمال تقدیر و تشکر را کنم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha