جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پژوهشگر برتر

حوزه/ کبری جوهری، طلبه شاخص پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه از مسیر دلنشین پژوهش در دوران طلبگی خود می‌گوید...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت هفته پژوهش طی ارزیابی انجام شده توسط ارزیابان مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه، طلبه شاخص و پژوهشگر برتر مدرسه معرفی شد.

بر این اساس، کبری جوهری، طلبه شاخص پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه در این خصوص شناخته شد.

وی در گفت و گو با «حوزه» گفت: حقیر تقریبا یک سال و اندی است که به لطف خدا شروع به نوشتن مقاله و شرکت در همایش ها از جمله همایش حضرت ابوطالب(ع)، علامه بلادی، علامه حلی و همایش حوزه علمیه کنگان کردم که نتیجه آن، حضور در فراخوان پژوهشی مدرسه الزهرا(س) گناوه بوده است.

پژوهشگر شاخص مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه افزود: مسأله پژوهش بخاطر ثمرات و مزایایی که برای فرد پژوهشگر دینی در طول زمان ایجاد می کند، یک فرآیند و پروسه کاملا لذت بخش است؛ چراکه انسان با جست و جو در منابع دینی با دنیایی از مطالب نو و جدید در منابع مختلف آشنا می شود، مطالبی که اگر فرآیند پژوهش نبود شاید انسان هیچ گاه با آن مطالب مواجه نمی شد.

وی ابراز کرد: حقیر در این مدت کوتاه هرچند در همایش های مختلفی شرکت کردم و حتی حایز رتبه در جشنواره های مهم کشوری نشدم (به جز یک مورد همایش شهرستانی) ولی بخاطر علاقه ای که نسبت به مساله پژوهش دارم، به حول قوه الهی و به لطف خدا تمایل دارم همچنان در این زمینه فعالیت کنم.

جوهری، در توصیه به سایر طلاب تاکید کرد: به عنوان یک خواهر کوچک این مطلب را عرض میکنم که سعی کنید مسیر طلبگی تان را با مساله ای به نام پژوهش پیوند زنید و در این مسیر هرچه نیت ها خالص تر باشد، ثمرات دنیوی و اُخروی آن بیشتر خواهد شد و إن‌شاءالله خداوند متعال ما را هم جز خالصان در این مسیر قرار دهد.

وی در خصوص شرکت در یکی از فراخوان های پژوهشی خاطرنشان کرد: زمانی در حال شنیدن یک صوت سخنرانی بودم که در قسمتی از سخنرانی به مطلبی اشاره شد که مربوط به فعالیت های حضرت امیرالمومنین(ع) در دوران دوری از خلافت ایشان بود، هرچند که این مطلب گذرا اشاره شد ولی برایم بسیار جالب بود. سرانجام پس از مدتی، مدرسه علمیه کنگان فراخوان مقاله ای صادر کرد که اتفاقا یکی از موضوعاتش همین مبحث بود! و حقیر به لطف خدا موفق شدم در همایش چتر ولایت شرکت کرده و با عنایت خاصه آقا امیرالمومنین(ع) مقاله بنده برتر و پذیرفته شد.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha