جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر مدرسه حضرت رقیه (س) برازجان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان راه مبارزه با تهاجم فرهنگی را همدلی حوزه و دانشگاه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، خانم بگم کیان قائد، مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان، با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه امری ممکن است و این وحدت ریشه در سنت علمی و پیشینه تاریخی در دین اسلام دارد، گفت: تامین نیازهای دینی و دنیوی و نیل به توسعه و پیشرفت جامعه وابسته به وحدت میان حوزه و دانشگاهی است که به معنای وحدت و استقلال جامعه باشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان افزود: یکی از محورهای اساسی در اندیشه و خط مشی علمی حضرت امام(ره) تاکید بر وحدت همه اقشار بالاخص حوزه و دانشگاه بوده است ولی این وحدت به عنوان یک تاکتیک و ابزار برای پیشبرد اهداف و مقاصد سیاسی انقلاب اسلامی نبود بلکه تداوم وحدت به عنوان پایه‌های نهضت مبارزاتی ایشان به شمار می‌رود.

 وی با ذکر اینکه شهید مفتح نماد حوزه و دانشگاه دانسته شده است، بیان کرد: شهید آیت الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که خود از دو تفکر حوزوی و دانشگاهی تاثیر پذیرفته بود قدم های موثری برای وحدت بین دوقشر روحانی و دانشگاهی برداشت لذا به پاس تلاش های آن بزرگوار27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
 
 کیان قائد اظهار کرد: راه مبارزه با تهاجم فرهنگی، همدلی حوزه و دانشگاه است که نبود هر یک موجب خسران و ناکارآمدی طرف مقابل می گردد.

وی با اشاره به مکمل بودن رسالت حوزه و دانشگاه، افزود: نقش و جایگاه مهم حوزه علمیه در تربیت جامعه و دانشگاه نیز از لحاظ علمی نقش بسیار بالایی دارند که رسالت و مسئولیت علمی آنها درجهت سوق دادن جامعه به سمت و سوی علم و فرهنگ است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان، بیان کرد: ضرورت همکاری حوزه و دانشگاه در تحقق مفاهیم آرامان های اسلامی بسیار حائز اهمیت می باشد تا جایی که دشمنان اسلام از این وحدت بسیار هراسان هستند و تلاش های بی وقفه ای در جهت مقابله با این وحدت انجام داده‌اند که به لطف خدا با شکست مواجه شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha