پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر خواستار راه اندازی سامانه جامع پژوهشگران طلبه استان با هدف پشتیبانی و ساماندهی فعالیت های پژوهشی طلاب پژوهشگر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام  علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، به مناسبت ۲۵ آذر روز پژوهش، در پیامی به مدیران و پژوهشگران حوزه خواهران استان آورده است: پژوهش عنصر اساسی در انجام رسالت عظیم حوزه های علمیه که همان اقامه دین و بسط توحید است به شمار می رود.

پیشرفت کنونی در عرصه های گوناگون علمی فرهنگی تربیتی دینی  مرهون روحیه پژوهشگری علما و دانشمندان قرون متمادی است که گنجینه گران بهایی را اکنون برای حوزه های علمیه و بشریت به یادگار گذاشته است.

تحولات سریع در عصر حاضر و شتاب علمی جهان از یک سو و نیاز بشریت به میراث مکتب قرآن و اهل بیت  از سوی دیگر طلب می کند که حوزه های علمیه بر اساس آن میراث فاخر و نیاز های زمان یک  نظام علمی‌ پژوهشی پویا، بالنده، پیشگام و مرجع جهت پاسخ گویی و تولید و گسترش علوم اسلامی و ‌انسانی  در راستای تشکیل تمدن اسلامی پایه ریزی نماید.

قطعا حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با توجه به سابقه درخشان علمای این خطه با تلاش و خرد ورزی و برنامه ریزی  اساتید، طلاب، پژوهشگران و مدیران و بهره مندی از اندیشه های علمای استان می تواند نقش مهمی در راستای رسالت بزرگ حوزه ها ایفا نماید.

اینجانب هفته پژوهش را خدمت صاحبان علم و اندیشه به ویژه پژوهشگران حوزه علمیه خواهران معاونین محترم پژوهش استان تبریک عرض می نمایم و توفیق همگان را در عرصه پژوهش و تولید علم از خداوند متعال خواستارم .

در پایان اهم اقداماتی که باید در زمینه پژوهش در استان انجام گیرد را تقدیم می نمایم:

۱-  پایش وضعیت پژوهشی استان و مدارس علمیه وشناسایی  نقاط ضعف و قوت ، فرصت ها و تهدید ها در عرصه پژوهش

۲-  طراحی و برنامه ریزی در راستای کاهش آسیب ها و تهدید ها و بهره برداری از قوت ها و فرصت های موجود در کشور و استان

۳-  نهادینه‌سازی اخلاق و روحیه پژوهش گری در طلاب بر اساس روش حوزوی.

۴-  بسط همکاری­ های پژوهشی و هم افزا  با  دیگر حوزه های علمیه ، د انشگاه، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

۵- ایجاد سامانه جامع پژوهشگران طلبه استان جهت پشتیبانی و ساماندهی فعالیت های پژوهشی طلاب پژوهشگر.

علی اکبر اسماعیلی

۹۹/۹/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha