دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان پژوهشگر

حوزه/ زهرا پناهنده، پژوهشگر برتر موسسه آموزش عالی معصومیه (س) بوشهر گفت: از زمان ورود به حوزه فعالیت های پژوهشی و مقاله نویسی را به صورت مجدانه شروع کردم و علاقه وافری به تحقیق و ارائه مقاله دارم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، هفته پژوهش فرصت مناسبی برای معرفی چهره های درخشان پژوهشی و آثار ارزشمند آنان می باشد. در این راستا برای آشنایی هرچه بیشتر با طلبه پژوهشگر موسسه آموزش عالی معصومیه(س) بوشهر خانم زهرا پناهنده گفت‌وگویی صورت گرفته که متن آن را در ادامه می خوانید:

حوزه/  لطفا خود را معرفی کنید.

با سلام و احترام بنده دانش آموخته سطح سه از موسسه آموزش عالی معصومیه در رشته فقه و اصول در بوشهر می باشم. از بدو ورودم به مدرسه علمیه در سطح دو با شیوه های مقاله نویسی آشنا شدم و اولین مقاله را در اولین واحد تحقیقی در ترم اول ارائه دادم.

حوزه/ بیش از این در جشنواره ها و مسابقات پژوهشی شرکت نموده‌اید؟

بله، در سال ۸۶ در مسابقه مقاله نویسی با موضوع «حجاب و عفاف از دیدگاه حضرت زهرا(س)» در استان فارس حائز رتبه سوم شدم و همین امر انگیزه ای برای نوشتن مقالات بعدی من شد.

إن شاءالله که خداوند استمرار در این امر را توفیق بنده نماید.

حوزه/ لطفا مختصری از چکیده مقاله خود را در اختیار خوانندگان ما قرار دهید...

حریم خصوصی محدوده ای از زندگی شخصی افراد است که کسی بدون اجازه نمی تواند وارد آن شود، چرا که در آیات و روایات متعددی بر لزوم رعایت این حق تأکید شده است اما در خانواده به دلیل اصول حاکم بر روابط اعضا، گاهی اوقات این حق نادیده گرفته می شود.

حوزه/ به نظر شما تا چه اندازه تحصیلات عالی می تواند در پژوهش مؤثر باشد؟

قطعا تأثیر بسزایی دارد و  هر چه معلومات بیشتر باشد دامنه پژوهش گسترده تر می شود و از لحاظ علمی، مقاله در سطح بالایی قرار میگیرد.

به دلیل اینکه پژوهش از جایگاه  علمی رفیعی برخوردار است و با پژوهش است که انسان می تواند نسبت به پیرامون خود بیشتر بیندیشد، پس می‌طلبد که طلاب امر پژوهش را جدی بگیرند و در زمینه های مختلف به تحقیق بپردازند تا اندوخته های خود را به نسل بعد منتقل نمایند.

حوزه/ کلام آخر؟

با تشکر از وقتی که در اختیار بنده قرار دادید و همچنین از بزرگوارانی که بنده را در کسب اطلاعات و آشنایی با معارف الهی یاری نمودند، تشکر و قدردانی می کنم و توفیقات روز افزون را برای آنان از خداوند متعال خواستارم.

گفتگو: مریم عالی زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha