شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر مدرسه فاطمه الزهرا کنگان

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان کنگان با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: مهمترین راه دستیابی به تولید علم، مطالعه و تقویت فرهنگ پژوهش در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، سیده زهرا موسوی مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان کنگان در همایش مجازی که به مناسبت هفته پژوهش به صورت برخط (انلاین) در بستر پیام رسان ایتا برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش، به اهمیت جهش تولید علم پرداخت.

سیده زهرا موسوی با اشاره به آیاتی از قرآن که می فرماید :«آیا فکر و نظر در ملکوت وقوای آسمانها و زمین نمی کنید» گفت: خداوند متعال انسان ها را دعوت به مطالعه در عالم هستی می کند تا افراد بدانند عالم وسیع با وسعتش و با نظم حیرت آورش بیهود و عبث آفریده نشده است، بلکه تمامی اجزا و عناصر آن برای هدف و غرض مشخص خلق شده اند .

وی در ادامه افزود : با توجه به فرمایشات امام خمینی (ره)  انسان برای اینکه بتواند جامعه را به سمت یک جامعه ی متفکر حرکت دهد نیاز به احاطه بر مسائل زمان، بصیرت، هوش و زیرکی و فراست دارد .

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان کنگان اظهار کرد: زمانی بصیرت مایه رشد یک فرد و جامعه می شود که به علم وتحقیق و پژوهش بپردازد و از مهم ترین راه های دستیابی به نور علم؛  مطالعه و تقویت فر هنگ پژوهش، خصوصا در حوزه های علمیه می باشد .

موسوی در پایان گفت: در صورتی پژوهشگر می تواند به پیشرفت جامعه کمک شایانی کند که پژوهش او هدفمند و کاربردی باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha