جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون پژوهش گناوه

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه از برگزیده شدن بانوی طلبه این مدرسه در کنگره علامه بلادی خبر داد.

خانم طیبه دشتی مکان، معاون پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر، با اشاره به کسب مقام برتر کنگره علامه بلادی توسط خانم کبری نادم پور، اظهارداشت: در ششمین کنگره علامه بلادی ۲۰۶ نفر از طلاب و دانشجویان استان بوشهر شرکت کرده بودند که کبری نادم پور به عنوان طلبه برگزیده این کنگره معرفی شد.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه به موضوع پژوهش طلبه گناوه ای اشاره کرد و ادامه داد: کبری نادم پور طلبه گناوه ای با ارائه مقاله ای با عنوان «مهدویت در دعای جامعه کبیره»  در میان ۳۰ نفر انتخاب شده به عنوان نفر برگزیده انتخاب معرفی شد.

همچنین سرکار خانم کبری نادم پور، طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه، در این خصوص به خبرنگار حوزه، پیرامون موضوع پژوهش خود در ششمین کنگره علامه بلادی اظهارداشت: موضوع پژوهش مهدویت در زیارت جامعه کبیره است و هدف از این مقاله بیان مسئله مهدویت از زمان پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) بوده که امام هادی(ع) نیز در زیارت جامعه کبیره آن را بیان کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این مقاله فرازهایی از زیارت جامعه کبیره مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد:  از جمله آن موارد این است "تکیه گاه بودن امام برای زمین و انتظار دولت و رجعت امام و همچنین فراگیر شدن عدالت در زمین می باشد" در فرازی از زیارت می خوانیم و بَقِیَّه اللهِ وَ خِیَرَتِهِ که می فرماید امام زمان نماینده و برگزیده خداوند در روی زمین می باشد؛ که نتیجه این فراز این است که امام علی(ع) و فرزندانش برگزیدگان خداوند می باشند و امام زمان(عج) آخرین بازمانده این خانواده است.

طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه افزود: مسئله مهدویت ریشه در فطرت انسان دارد و با وجود آدمی عجین شده و در طول تاریخ همه انسان ها در انتظار منجی بوده اند تا زندگیشان از وضع بدی که دارد بهتر شود.

نادم پور در پایان گفت:  در این برهه از زمان که مردم با مشکل و گرفتاری های زیادی دست به گریبان هستند، وجود منجی بیشتر احساس می شود و همچنین به دلیل ضعف در ایمان، عده ای از دین فاصله گرفته و حتی گاهی منکر وجود امام زمان(عج) می شوند؛ پس این مقاله شاید بتواند تلنگری برای این افراد باشد.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha