شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کرسی آزاد اندیشی « بررسی اهمیت تغذیه و ورزش در سلامت بانوان»

حوزه/ به مناسبت هفته پژوهش، کرسی آزاداندیشی با موضوع «بررسی اهمیت تغذیه و ورزش در سلامت بانوان» به همت معاونت پژوهش مدرسه ریحانة النبی (س) اهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از بوشهر، کرسی آزاد اندیشی با موضوع «بررسی اهمیت تغذیه و ورزش در سلامت بانوان» در هفته پژوهش با حضور دکتر کرامت ناموری، سلیمه بابایی نیا مدیر مدرسه ریحانه النبی(س) و فاطمه ایمانی استاد حوزه به صورت مجازی در سامانه سیما برگزار شد.

دکتر کرامت ناموری در این نشست گفت: بهره مندی از تغذیه سالم و ورزش کافی و بهنگام می تواند در رشد و آمادگی جسمانی بانوان از دوره قبل از بلوغ تا مادری  و زایمان و شیردهی تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به محدودیت های حاکم بر استان به ویژه شهرستان تنگستان و عدم دسترسی بانوان به امکانات ورزشی، عنوان کرد: دولت می بایست اقدامات لازم و کافی را جهت رفع نواقص و آسیب ها در رأس برنامه ی خود قرار دهد و طبعا فضای مناسب و اختصاصی جهت ورزش بانوان می تواند آرامش، امنیت و گرایش رغبت بیشتر بانوان در جامعه به سمت ورزش باشد و از افسردگی ها، کسالت و کرختی جلوگیری کند.

ناموری، در خصوص نقش روحانیون و حوزه‌های علمیه در ترغیب و تشویق بانوان به امر ورزش بیان کرد: روحانیون و حوزه‌های علمیه می توانند موضوع تغذیه و ورزش بانوان را صبغه الهی و دینی بخشند و آیات و روایات مبتنی بر این معنا را به جامعه بانوان تبیین کنند.

همچنین فاطمه ایمانی، استاد منتقد این کرسی، در ادامه سوالات و نقدهای خود را با میزان اهمیت ورزش و تغذیه در سلامت بانوان، نقش روحانیون و حوزه‌های علمیه در ترغیب و تشویق بانوان، نقدی بر اقدامات دولت در استان با توجه محدودیت ها و نواقصات، تدابیر لازم در مناطق محروم با توجه به سوء تغذیه آنان، عنوان کرد. 

بر اساس این گزارش، سلیمه بابایی نیا، استاد داور، با توجه به ارائه مطالب و نقد و سوالات، اذعان داشت: بانوان استان با محدودیت ها و نواقص ورزشی رو برو هستند و همچنین اثرات سویی که در سوء تغذیه در مناطق محروم به ویژه در بانوان و مادران وجود دارد که مسولین زیربط باید نسبت به این امر مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در پایان این جلسه از دکتر کرامت ناموری، خانم زهرا صداقت معاون پژوهش مدیریت حوزه خواهران استان، خانم فاطمه ایمانی استاد حوزه وخانم سکینه رشیدی معاون پژوهش مدرسه که این جلسه را برگزار کردند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام./ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha