جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کنگره  علامه حلی

حوزه/ دبیر کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: از میان ۴۰۰ مقاله ارسال شده به این کنگره، ۲۰۶ مقاله از سوی حوزه علمیه خواهران ارسال شده است که ۵ مقاله برگزیده و ۵ مقاله شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام یوسف جمالی، دبیر کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر در رابطه با شخصیت علامه بلادی گفت: شخصیت علمی علامه بلادی سبب شد آیت الله مرعشی نجفی از ایشان جهت نقل روایت کسب اجازه کنند. ایشان هر ۱۰ سال یک بار از خود عکس گرفته و زندگینامه خود را نوشته است. علامه بلادی با قریب به هشتاد اثر از رهبران ضد استکباری جنوب بودند.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره آشنایی هر چه بیشتر طلاب و دانشجویان با حوزه پژوهش و همچنین معرفی چهره های شاخص علمی استان و آثار ارزشمند نوشته شده توسط علما است.

حجت الاسلام جمالی در ادامه اظهار کرد: این کنگره هر ساله برگزار می گردد که امسال به جهت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود

وی با اشاره به شرایط شرکت کنندگان در این کنگره، گفت: این کنگره به صورت ملی برگزار می شود، البته در حال حاضر تنها طلاب و دانشجویان بوشهری امکان شرکت در این کنگره را دارند و البته ملاک بوشهری بودن سکونت شرکت کننده در استان نمی باشد بلکه وی باید از طلاب و دانشجویان استان بوشهر باشد.

دبیر کنگره علامه بلادی گفت: در کنگره امسال از کتاب ارزشمندی که توسط اندیشمند گرانقدر آیت الله صفایی بوشهری نوشته شده است رونمایی خواهد شد که به زندگی علمای استان بوشهر می پردازد.

حجت الاسلام جمالی در پایان بیان کرد: امسال حدود ۴۰۰ اثر به کنگره ارائه داده شده که از ۲۰۶ اثر به حوزه علمیه خواهران تعلق دارد. در این بین ۲۲ اثر از حوزه خواهران به مرحله پایانی راه یافت که  ۵ اثر به عنوان آثار برتر و ۵ اثر هم به عنوان آثار شایسته تجلیل اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha