جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر سیل اخیر در استان به ویژه شهرستان دشتستان و شهر وحدتیه را زنگ خطری برای استان عنوان کرد و گفت: لازم است با سرعت این مشکلات به وجود آمده حل شود و این عمل می تواند مرهمی باشد بر آلام عزیزانی که در این حادثه دچار آسیب شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، در پی حادثه سیل اخیر در استان بوشهر و وارد شدن خساراتی به برخی نقاط استان، جلسه ای با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کشور، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بوشهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این جلسه با تشکر از تلاش ها و خدمات صورت گرفته از طرف ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد احسان و بنیاد برکت در استان بوشهر، اظهار داشت: کشور ایران با توجه به شرایط جغرافیایی، در عرصه آسیب های طبیعی به عنوان یک سرزمین پرخطر تلقی می شود به همین خاطر مدیریت حوادث غیرمترقبه و طبیعی یک کار راهبردی در کشور است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که باید عرصه حوادث طبیعی در کشور انجام گیرد برنامه ریزی پیشگیرانه بحران های زیستی و طبیعی است.

وی با اشاره به سیل اخیر در استان بوشهر و با بیان اینکه استان بوشهر از جمله استان هایی هستند که همواره در معرض سیل قرار دارد، افزود: اگر در جایی سیل بیاید بیش از آنکه طبیعت را مقصر بدانیم باید مدیریت پیشگرانه از این دست حوادث را مقصر بدانیم.

امام جمعه بوشهر سیل اخیر در استان به ویژه شهرستان دشتستان و شهر وحدتیه را زنگ خطری برای استان عنوان کرد و افزود: لازم است با سرعت این مشکلات به وجود آمده حل شود و این عمل می تواند مرحمی باشد بر آلام عزیزانی که در این حادثه دچار آسیب شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: در صورت عدم رعایت مسائل مربوط به پیشگیری، هزینه ای که باید صرف بازسازی و کمک به مردم شود صرف آسیب ها می شود که با پیشگیری از این دست حوادث، بسیاری از این مخارج صرفه جویی می شود.

وی با بیان اینکه گروه های احسان محبوب خدا هستند، افزود: پیشنهاد می کنم گروه های جهادی قبل از فصل بارندگی، شرایط را بررسی کنند و طراحی صورت گیرد که مسئولان مربوطه با محوریت این گروه های جهادی، برنامه پیشگیرانه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: متاسفانه نهادهای مختلفی در عرصه مدیریت بحران در حوادث وارد می شوند و تلاش هایی نیز انجام می دهند که اگر اینها در کنار هم قرار گیرند و سازماندهی صورت گیرد هم منابع کمتری هزینه می شود و هم خدمات بهتری انجام می گیرد.

وی با اشاره به محرومیت های موجود در برخی نقاط استان بوشهر، افزود: نهاد های انقلابی لازم است با یک سرمایه گذاری اشتغال زا و ثروت آفرین، مشکلات این عزیزان از جمله مشکل اشتغال آنها را حل کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha