جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در بوشهر، انقلاب اسلامی ایران را موجب تولید افق فکری نوینی در نظام فکری، فرهنگی و نگرشی جهان برای مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: راه اعتلای نظام ولایتمداری، وحدت نیروهای انقلابی و تولید علم و مدیریت دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشستی صبح امروز با حضور جمعی از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان بوشهر و حجت الاسلام والمسلمین  غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان، بصورت ارتباط تصویری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در این ارتباط تصویری به بیان نقش مهم انقلاب اسلامی ایران در هندسه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و عرصه های مختلف مانند فرهنگ، سیاست و علم و فناوری جهانی پرداخته و در این باره مطالب مشروحی بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، انقلاب اسلامی ایران را موجب تولید افق فکری نوینی در نظام فکری، فرهنگی و نگرشی جهان جهت مبارزه با استکبار جهانی بیان داشت و گفت: راه اعتلای نظام ولایتمداری، وحدت نیروهای انقلابی و حضور جدی دانشگاه در عرصه تولید نیروی کارآمد و مومن، تولید علم و مدیریت دانش بنیان، جهادی و فوق روز بودن است.

امام جمعه بوشهر در یک تحلیل تاریخی و اسلامی، بیان کرد: عمر جهان استکبار به سرکردگی رژیم اشغالگر قدس و مزدوران منطقه آن و کشورهای هم پیمان و متحد آمریکا در آخرین مرحله پایانی خود است، به طوری که صدای انهدام کاخ ستم آنان برای اهل بصیرت کاملا محسوس می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و شهدای دانشجو، تمامی دانشجویان را به ولایتمداری و جهادگری در عرصه های مختلف را توصیه کرد.

 در آغاز این نشست تعدادی از دانشجویان به نام های غلامپور از دانشکده پزشکی، عمرانی از دانشگاه خلیج فارس و خانم شرایین از دانشگاه خلیج فارس مطالبی پیرامون موضوعات و مسائل مختلف به شریح زیر بیان کردند:

1. ایجاد یک قرارگاه علمی جهت بررسی ها و پژوهش ها در علوم انسانی و از آن میان بررسی مباحث انسان شناسی از منظر های مختلف به ویژه حوزه پزشکی با نگاه اسلامی.

2. توجه و اهمیت به بانوان در تشکلها و مناصب اداری و اجتماعی.

3. تصحیح برنامه بودجه کشور و ایجاد توازن بودجه با برنامه ها و  وحود شکاف اعتباری بین درآمد ملی و هزینه ها که موجب تبعات سنگین اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.

4. وجود خلع های قانونی در عرصه پیشگیری از مقوله فرارهای مالیاتی.

5. فعالیت هرچه تمامتر مجلس در عرصه های مختلف به ویژه حوزه تصویب برنامه و بودجه.

6. توجه جدی به حوزه اجرایی و فعال سازی آن و عدم اولویت تدوین سند های بالا دستی.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha