جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: نقشه جامع آمایشی موقوفات سراسر ایران برای شناسایی دقیق و پیشگیری در عرصه موقوفه خواری و استفاده بهینه از موقوفات حسب موازین شرعی، طراحی و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نوری زاده معاون امور مجلس و استان ها در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه حجت الاسلام شیری، مدیرکل بازرسی اوقاف، ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در این نشست ضمن تشکر از خدمات و تلاش های سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه در مقابل وقف انفعالی باید وقف فعال انجام گیرد، اظهار داشت: در این زمینه باید موارد وقف حسب نیازهای بروز و فوق روز جامعه شناسایی، سپس به خیرین ارائه شود و این وقف به اشکال متمرکز و یا عمومی انجام گیرد.

امام جمعه بوشهر به طراحی و ایجاد پروژه وقف تولید و اشتغال حسب ظرفیت های استانی اشاره کرد و افزود:  واقفین می توانند با ایجاد مراکز تولید متناسب با توانمندی ها و ظرفیت های هر منطقه، مراکز تولیدی ایجاد و وقف نمایند تا به هم به تولید ملی افزوده شود و هم ایجاد اشغال شود.

وی با اشاره به عرصه تولید و مدیریت علم، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند در عرصه تولید علم به ویژه در عرصه علوم و معارف اسلامی به حمایت از پژوهشگران، محققین و مؤلفین بپردازد و از تولیدات علمی، تألیف، ارائه و توزیع آنها با دادن تسهیلات، حمایت ویژه کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر غنی ترین استان ایران است، اما در درون استان برخی اقشار دچار محرومیت هایی هستند، افزود: در این رابطه سازمان اوقاف می تواند با طراحی جامع محرومیت زدایی متناسب با ظرفیت های این سازمان و کمک به اقشار محروم و ایجاد پروژه وقف موقوفات جهت محرومیت زدایی برای اقشار محروم و صرف عوائد برخی از آنها در این امر حسب ضوابط، به نیازمندان کمک کند.

 امام جمعه بوشهر پیشنهاد داد: نقشه جامع آماشی موقوفات در سراسر ایران جهت شناسایی دقیق و پیشگیری در عرصه موقوفه خواری و استفاده بهینه از موقوفات حسب موازین شرعی، طراحی و تدوین شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: سازمان اوقاف خیلی می تواند در خدمت به نظام اسلامی حسب دانش، کارهای بزرگی انجام دهد و استان بوشهر نیز می تواند در این زمینه به عنوان استان پایلوت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha