پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ در مراسمی به نمایندگی از نمانیده ولی فقیه در استان بوشهر، از ۲ هزار و ۸۰۰ پرستار تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت ایام میلاد حضرت زینب(س) که به نام روز پرستار نامگذاری شده، پیش از ظهر امروز مراسم گرامیداشتی به همین مناسبت در سالن اجتماعات بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در این مراسم طی سخنانی به صورت ارتباط تصویری، ضمن تبریک میلاد آسمانی حضرت زینب کبری(س) و همچنین روز بزرگ پرستار، با اشاره به حدیث «العلم علمان، علم الادیان و علم الابدان» از امام علی «علیه السلام»، اظهار داشت: علم بر دو قسم است که یکی پیرامون مسائل هدایتی، علوم انسانی و مسائل زیستی و نظام کلام خلقت صحبت می‌کند و علم دیگر پیرامون شناخت بدن انسان از هر دو بُعد جسمی و روحی و بهداشت و سلامت و درمان آن است.

 امام جمعه بوشهر ادامه داد: این بدین معنا است که علم پزشکی اینقدر مهم است که امیر مومنان(ع) آن را در ردیف علوم الهی قرار داده است، چون اگر بدن انسان دارای سلامت نباشد قطعاً برخی از امور معنوی، هدایتی و رفتارهای عبادی انسان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و همیشه انسان درگیر بیماری ها خواهد بود به ویژه اگر این بیماری شایع هم باشد.

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده «مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا »، تصریح کرد: اگر انسانی یک فرد را از مرگ نجات دهد گویا تمام انسانیت را نجات داده است چون او یک فرد نیست بلکه عضوی از یک خانواده و جامعه بشری است و می تواند یک نسل را در جهان محقق کند و شاید فرزندان و نوه های این شخص از بزرگان نظام انسانیت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، علم پزشکی را یک علم مقدس عنوان کرد و افزود: کار پزشکی، بهداشت و درمان کار بسیار مقدسی است هم در حوزه تولید علم، هم در عرصه مدیریت کلان اجرایی و هم در حوزه مدیریت امور بهداشتی و درمانی در عرصه بیمارستانی و درمانگاهی.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: پزشکان، کادر درمان و پرستاران به کار خیلی بزرگی همت گماشته اند و دارای اجری عظیم هستند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) نماد یک انسان متعالی در تمامی فراز و نشیب های زندگی است، افزود: شاید همانند حضرت زینب(س) در نظام جغرافیای انسانی بشری نداشته باشیم که اصل و نسب آن تماماً دارای شرافت عالیه‌ی انسانی باشند و خود ایشان نیز در اوج ایمان، تقوا، اخلاق، ولایتمداری، مجاهدت، ایثار و از آن طرف در صحنه عمل در سخت‌ترین شرایط ایشان با تمام قامت ایستاده و فضا را مدیریت کردند و مشکلات را پشت سر گذاشته و از آنها عبور کردند و به اهداف خود دست پیدا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه حضرت زینب(س) یک الگوی تمام‌نمای انسان طراز انسانیت و اسلام است، اظهار داشت: پرستاران تجلی چنین شخصیتی هستند که هم دارای دانش، هم دارای اخلاق و هم دارای مجاهدت در رفتار هستند و حضرت زینب الگوی این بزرگان است.

وی با اشاره به شرایط سخت پرستاران در ایام بیماری کرونا، افزود: الان در شرایط سخت بیماری ویروس کرونا، پرستاران از خودشان یک کارنامه و دیوانی به جا گذاشته‌اند که تاریخ اسلام و ایران هرگز فراموش نخواهد کرد و ذهن جامعه انسانی هیچ وقت از صفحه وجود خود آن را پاک نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: کار پرستاران در این فضای سخت، یک امتحان، مجاهدت و هم اعتلای مقام انسانی بود که پرستاران و کادر بهداشت و درمان از خود نشان دادند.

در پایان این مراسم از طرف حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری از دو هزار ۸۰۰ پرستار استان بوشهر با اهدا لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد. همچنین به پرستاران برگزیده نیز کارت هدیه ویژه و برای یک پرستار از هر بیمارستان نیز کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هدیه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha