جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ سفیر اسبق ایران در لبنان و اردن در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: شهید سلیمانی فردی بود که اخلاص و مجاهدت داشت، سلیمانی در زمان حیات و حتی در زمان شهادت سمبل وحدت و ایثار بود این خون ریخته شده مردم را متحدتر کرد چرا که دشمن جنایت‌کار هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمد دستمالچیان سفیر اسبق ایران در لبنان و اردن گفت: در یک جامعه اگر اتحاد و همبستگی باشد، قدرت آفریده می‌شود. تفرقه منجر به شکست یک جامعه خواهد شد. اوایل انقلاب هم‌بستگی و انسجام بود که ما را پیروز جنگ تحمیلی کرد. 

دستمالچیان اظهار داشت: زمانی که یک جامعه شاهد کار و اخلاص فردی است، تجلیل با شکوه از آن فرد خواهد کرد. شهید سلیمانی فردی بود که اخلاص و مجاهدت داشت. سلیمانی در زمان حیات و حتی در زمان شهادت سمبل وحدت و ایثار بود. این خون ریخته شده مردم را متحدتر کرد. دشمن جنایت‌کار هیچ حدومرزی را نمی‌شناسد. 

وی افزود: شهید سلیمانی پایه‌گذار مکتب مقاومت بود. در این مکتب ایستادگی در برابر ظلم را آموزش می‌داد. این مکتب تنها در عرصه نظامی نبود و رسالت انقلاب را تبیین می‌کرد. افراد در این مکتب بیدار شدند. در نتیجه افراد داوطلبانه در کنار او حاضر می‌شدند. شهید سلیمانی مقاومت را ساختار سازی کرد. از جنوب لبنان تا باب المندب را در یک ساختار ایدئولوژیک قرار داد. 

سفیر اسبق ایران در لبنان و اردن ضمن اشاره به وقایع لبنان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در لبنان با حضور پررنگ آرمان‌های امام خمینی (ره) شاهد حل مشکلات بودیم. اوایل انقلاب شاهد درگیری‌های شدید در لبنان بودیم. این درگیری‌ها پای رژیم جعلی صهیونیستی را به بیروت باز کرد. دولت ابری در کشور عربی دولت دست‌نشانده تشکیل داد. با الهام از رهنمودهای امام خمینی(ره) جوانان بیروت پیام انقلاب را دریافت کردند. برای اولین بار رژِم صهیونیستی را مجبور به فرار کردند. این اقدام نمونه عینی بصیرت است. 

دستمالچیان تأکید کرد: زمانی که امنیت ملی و مصالح کشور رعایت نشود، افتراق و اختلاف شکل می‌گیرد. گفتمان در مسیر بارور کردن اندیشه‌ها باشد؛ خوب و لازم است اما اگر از مسیر خود منحرف شود، ضد امنیت ملی خواهد شد. این موضوع را در سال ۱۳۸۸ شاهد بودیم. به راحتی مردم با بصیرت به مسیر اصلی بازگشتند. این کارشناس مسائل سیاست خارجی در پایان گفت: اگر مردم بصیرت نداشتند، به روزهای قبل از انقلاب لبنان بر می‌گشتیم. دشمن مسلط به میهن ما می‌شد. در برهه حساسی قرار داریم که دشمن از همه جهت‌ها به ما حمله می‌کند. بالاترین موضوع اتحاد و انسجام است که کشور را در برابر دشمن مقاوم می‌کند. 

گفتنی است: برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha