پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست شورای پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با بیان این که امروز نیز تاریخ در حال تکرار است و میلیون‌ها سایت و منبر علیه سید علی(حفظه الله) فعالیت می کنند، اظهارداشت: باید به دهه بصیرت توجه داشته باشیم، نباید از شعاع شعارها فاصله بگیریم، دشمن با تمام قوا با شبهات وارد شده است، باید خودمان را در مقابل آن قرار دهیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده در دومین نشست شورای پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه که به مناسبت گرامیداشت دهه بصیرت در محل این پایگاه برگزار گردید، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در طول تاریخ حوزه های علمیه همواره نقش هدایتگری و بیدارگری برای جوامع بشری داشته‌اند و امروزدر یک پیچ تاریخی قرار داریم.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه، اظهار داشت: امروز که در عصر امام(ره)، انقلاب و ولایت مقام معظم رهبری هستیم، این مسئولیت بر دوش همه ما سنگینی می کند، دشمن به اشکال مختلف به دنبال ضربه زدن به نهاد مقدس روحانیت است.

وی با تاکید بر حفظ روحیه بسیجی در حوزه های علمیه، به توصیه و عملکرد رهبر معظم انقلاب که تلاش دارند روحیه بسیجی همیشه زنده باشد، بیان کرد: امروز این مسیری که از مدینه تا خامنه که ۱۴ قرن بیش نیست، خون دلها، تبعیدها بی‌مهری‌ها و زندان ها خورده و کشیده شده  که به اینجا رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با تاکید بر ترویج روحیه جهادی در میان طلاب، به خدمات علمای بزرگ در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: نمونه آن خدمات عالم وارسته آیت الله کفعمی در سیستان و بلوچستان است که با دست خالی و بدون هر نوع پشتوانه و تشکیلات،‌ توانسته خدمات بزرگی جهت نشر و ترویج معارف اهل بیت(ع) به شکل های مختلف انجام دهد.

مشاور مدیر حوزه های علمیه با بیان این که فردای قیامت باید جوابگوی خون شهدا و عالمان دین باشیم به خدمات علما و شهدا از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: نیت خالص حاج قاسم موجب شد آن تشییع کم نظیر برگزار شود.

وی در ادامه ایام عزاداری حضرت زهرا(س) و ولایتمداری آن حضرت را مورد توجه قرار داد و گفت: اولین مدافع و شهیده ولایت، حضرت زهرا سلام الله علیها هستند، هزارمنبر بزرگ و کوچک، علیه امیرالمومنین (علیه السلام) سخن پراکنی کرده و ناسزا می گفتند و در این میان حضرت فاطمه(س) با بصیرتی که داشتند از ولی خدا حمایت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با بیان این که امروز نیز تاریخ در حال تکرار است و میلیون‌ها سایت و منبر علیه سید علی(حفظه الله) فعالیت می کنند، اظهارداشت: باید به دهه بصیرت توجه داشته باشیم، نباید از شعاع شعارها فاصله بگیریم، دشمن با تمام قوا با شبهات وارد شده است، باید خودمان را در مقابل آن قرار دهیم.

 وی با بیان این که انقلاب اسلامی موجب بصیرت بسیاری در سراسر عالم شده که عالم بزرگ اهل سنت، شیعه می شود و در مقابل دادگاه لاهه دردفاع از آیت الله شهید شیخ باقر نمر چفیه بسیجی برگردن می ایستد  و حتی قبل از شهادت شهید سلیمانی نام فرزندان خود را قاسم سلیمانی و سید علی می گذارد و می تواند هزاران نفر را در اروپا شیعه کند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه، اظهارداشت: نبایداجازه دهیم زندگی ما را به خود مشغول کند، چراکه دنیا کاروانسراست، نباید فکر کارمندی داشته باشیم ما روحانی و طلبه هستیم، باید به وظیفه طلبگی خود عمل کنیم.

وی با بیان این که امروز باید بدانیم  در دفاع از ولایت و رساندن پیام چه کرده‌ایم، گفت: آنچه امروز مهم است این که حوزه علمیه فکر و فرهنگ بسیجی و جهادی را منتقل کند، امروز دشمن به شکل های مختلف علیه ولایت کدهای اشتباه می دهد و تلاش دارد در حوزه علمیه نیز رخنه کند.

خاطرنشان می شود:‌ در دومین نشست شورای پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، حجت الاسلام کریمی رنجبر مسئول پایگاه گزارشی از فعالیت های انجام شده در دهه بصیرت ارائه کرد و گفت به زودی نمایشگاه دائمی از شهدای روحانی در مرکز مدیریت حوزه راه اندازی خواهد شد.

در پایان این نشست،‌اعضای شورای پایگاه نیز دیدگاه ها و برنامه های خود را ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha